Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:971364
 
Evaluation:
Published: 19.10.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Extract

Prasme klausīties pieder pie vissvarīgākajām cilvēka komunikācijas iemaņām; droši vien tā ir pat svarīgāka par prasmi runāt. Jo ar prasmīgu klausīšanos, mēs radām par sevi labu iespaidu partnerim; tāpēc, ka uzmanīgi klausoties, labāk izzinām partneri, viņa vajadzības un intereses; beidzot tāpēc, ka, aktīvi klausoties, mēs saņemam daudz jaunas informācijas, kura var izrādīties ļoti nozīmīga nākotnē [1;41]. Prasme klausīties ir zinātne, viena no lietišķo attiecību un lietišķo panākumu galvenajām atslēgām [1;42].
Klausīties nozīmē ne tikai dzirdēt, bet arī saprast to, ko otrs saka.

Refleksīvā un nerefleksīvā klausīšanās.
Klausīšanās ir informācijas uztveres process, kura laikā informācija tiek saņemta, dekodēta, apjēgta un interpretēta. Tā dalās refleksīvajās un nerefleksīvajās klausīšanās.
Nerefleksīvā klausīšanās – nevārdiskā klausīšanas komunikācija, kura mērķis ir rosināts partneri izteikties un atreaģēt savas emocijas. Partnerim parāda, ka viņš, tiek uzklausīts; to parādot pozējot, galvas mājienu, ieinteresēts skatiens, mīmiskā ekspresija.
Refleksīvā klausīšanās – klausīšanās ar akcentētu verbālu atsauksmi uz dzirdēto. Uzsvars tiek likts uz verbālo komunikāciju. Šajā gadījumā var sastapties ar: partnera viedokļa ignorēšanu; partnera uzskatu un interešu tīšā izkropļošana; patiesu interesi pret partneri un informāciju.

Aktīvās klausīšanas metodes.
Ja partnerim ir interese iegūt saturīgu un pilnvērtīgu informāciju no partnera, svarīgi ir iemācīties klausīties. Pēc I. Ladanova un J. Žarikova izstrādātās „Sistēma 15” , cilvēkiem klausoties traucē: neuzmanīgums, pasivitāte un agresivitāte.
„Sistēma 15”
Kā kļūt uzmanīgam?
1.jābūt iejūtīgam pret runātāju. Jāsaprot, ka partneris šai sarunai ir gatavojies!
2.sarunas sākumā, jācenšas iegūt kontakts ar partneri, jāpanāk savstarpējā saprašanos!
3.sarunas laikā, jānodrošina acu kontakts!
4.jācenšas nepārtraukt partneri, sarunas laikā! Sarunu ir jānoklausās līdz galam un tad var teikt savu vārdu!
5.sarunas laikā iepriekš nevajag uzreiz izdarīt secinājumus!…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,98 €
Work pack Nr. 1190327
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register