Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:786932
 
Author:
Evaluation:
Published: 18.09.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 5 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Pirmās preču zīmes    4
2.  Zīmes aizsardzība    5
3.  Zīmes mērķis    6
4.  Komunikācija un saskarsme    8
5.  Zīme un simbols reklāmā    9
6.  Krāsa firmas logotipā    10
  Secinājumi    11
  Izmantotā literatūra    12
Extract

1. Pirmās preču zīmes.
Pirmās preču zīmes parādījās sensenos laikos. Lai īpašnieks kopējā ganāmpulkā varētu atšķirt savus lopus, tos marķēja ar speciālām zīmēm. Savu produkciju ar traukā iededzinātu ķeburu atzīmēja senie podnieki. Preču zīme negāja secen arī viduslaiku bruņniecībai.
Jau no seniem laikiem cilvēks tiecas izgudrot dažādus simbolus, atšķirības zīmes savai dzimtai, klanam. Romiešu leģionāri izmantoja dažādas zīmes leģionierim un kohortām, biežāk tie bija dzīvnieku attēli- vērsis, lauva, zirgs, vilcene, ērglis. Pēc vairogu emblēmām varēja noteikt, kurai daļai pieder karavīrs. Vēlāk radās ģerboņi.
Viduslaikos bija populāra vēl viena atšķirības zīmju forma- meistaru personiskās zīmes, zīmogi. Tās uz savām precēm drīkstēja likt tikai meistari. Vācijā par meistaru varēja kļūt pēc vairāku gadu apmācības un darba. Meistara zīmogs garantēja preces kvalitāti, kā arī ļāva pazīt tā paša maistara ražotās preces. No šiem meistaru zīmogiem arī ir cēlušies logotipi.
Preču zīmes mūsdienu izpratnē savu uzvaras gājienu sāka ar rūpniecības strauju attīstību 19. gadsimta beigās.
Preces marka ir viens no preces individuāla raksturojuma elementiem. Valstīs ar attīstītu tirgus ekonomiku šim faktoram piešķir ļoti lielu nozīmi.
Preces marka ir produkta vārda (nosaukuma), zīmes (simbola) un tiesību aizsardzības kopa, kas apliecina produkta piederību uzņēmuma (pārdēvēja) produktiem un atšķir to no konkurentiem.
Produkta vārds ir produkta īpašais nosaukums (izteikts ar vārdu arī saīsinājumu vai skaitli), kuram ir īpašvārda funkcijas.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register