SECINĀJUMI
1. Produktu sortimentu veido grupu produkti, kas ir savstarpēji cieši saistīti, sakarā ar līdzīgo funkciju izpildi patēriņā, tiek pārdoti vienām un tām pašām pircēju grupām, iekļaujoties tirgū vai izstājoties no tā, izmanto vienādas mārketinga aktivitātes.
2. Patēriņa preču sortimentu var iedalīt grupās, apakšgrupās, veidos un sugās.
3. Produktu sortimenta rādītāji ir kvantitatīvas sortimenta īpašību izpausme, kuras novērtēšanai tiek pakļauts produkta veidu un nosaukumu skaits.
4. Izplatītākie produkta sortimentu veidojošie produkta sortimenta rādītāji ir sortimenta blīvums, sortimenta piesātinātība, sortimenta dažādība, sortimenta daudzveidība.
5. AS „Valmieras piens” piedāvā 149 dažādus produktus 12 grupās.
6. Uzņēmumam ir liela produktu dažādība, ka arī liels sortimenta blīvums.
PRIEKŠLIKUMI
1. Veltīt vairāk līdzekļu atsevišķu produktu popularizēšanai, tas ir, reklāmai.
2. Apsvērt iespēju ražot piena produktus ar dažādām gāršām.
3. Mainīt preču zīmi minerālūdenim, jo „Valmieras piens” ar ūdeni neasociējās.
4. Piedāvāt dažādus omletes veidus.
5. Palielināt piena – kafijas dzērienu veidu un izmēru skaitu.
6. Piedāvāt „Gotiņas” biezpiena sieriņus ar tradicionālām gāršām.
…