Research Papers
Technologies
Computers, Consumer Electronics
Programmatūras kvalitātes plānošana, nodrošināšana, kontr...-
Programmatūras kvalitātes plānošana, nodrošināšana, kontrole un novērtēšana
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 2 | |
1. | PROGRAMMATŪRAS KVALITĀTES NODROŠINĀŠANA | 4 |
1.1.1. | Kvalitātes vadības sistēma | 4 |
1.1.2. | Standartu organizācijas | 5 |
1.1.3. | Latvijas Standarts - programmatūras kvalitātes nodrošināšanas plāns | 6 |
1.1.4. | Mērķis | 7 |
1.1.5. | Saistība ar citiem dokumentiem | 7 |
1.1.6. | Pārvaldība | 7 |
1.1.7. | Dokumentācija | 7 |
1.1.8. | Standarti, praktizējumi un vienošanās | 8 |
1.1.9. | Apskates un auditēšanas | 8 |
1.1.10. | Problēmu ziņošana un koriģējošā darbība | 8 |
1.1.11. | Rīki, paņēmieni un metodoloģijas | 8 |
1.1.12. | Koda vadība | 9 |
1.1.13. | Vides vadība | 9 |
1.1.14. | Piegādātāju vadība | 9 |
1.1.15. | Pierakstu vākšana, uzturēšana un uzglabāšana | 9 |
1.1.16. | Apmācība | 9 |
1.1.17. | Riska pārvaldība | 9 |
1.1.18. | Atsauces | 9 |
2. | PROGRAMMATŪRAS KVALITĀTES PLĀNOŠANA | 10 |
2.1.1. | Kvalitātes plāns | 10 |
3. | PROGRAMMATŪRAS KVALITĀTES KONTORLE | 12 |
3.1.1. | Kvalitātes atskaites | 12 |
3.1.2. | Programmatūras inspekcija | 13 |
3.1.3. | Inspekcijas procedūra | 13 |
3.1.4. | Auditi | 14 |
4. | PROGRAMMATŪRAS KVALITĀTES NOVĒRTĒŠANA | 16 |
4.1.1. | Novērtēšanas process | 16 |
5. | SECINĀJUMI | 18 |
6. | IZMANTOTIE LITERATŪRAS AVOTI | 19 |
4. Izsekojamība un dokumentācija – Vai dokumenti ir radīti pakāpeniski izstrādes laikā ?
Šie kritēriju kopumi ir saskaņā ar ISO 9001 standarta rekomendācijām. Novērtēšanas kritērijus apzīmē ar vērtību piešķiršanas terminiem - „labs”, „apmierinošs”, „slikts”. Kvantitatīvās metrikas arī tiek izmantotas, bet tikai tādos gadījumos, kad klients no tiem gūst vērtīgu informāciju.
Novērtēšanas procesa ievades dati novērtēšanas procesā ir visi dokumenti, kas ir izveidoti programmatūras izstrādes dzīves cikla laikā. Šeit tiek iekļauti [6]:
Sākumposma biznesa modelis;
Agrās analīzes modelis izstrādes fāzē;
Izstrādes posma analīzes un projektēšanas modelis;
Koda un rokasgrāmatu komplekts;
Testēšanas un pārskatu plāni, kā arī novērotais testēšanas procesā.
5. SECINĀJUMI
Programmatūras kvalitātes nodrošināšana ir sarežģīts un komplicēts pasākumu kopums. Tā iemesls ir programmatūras izstrādes augstā sarežģītība, programmprodukta unikālums, kā arī tas, ka produkts sākotnēji ir netaustāms un neredzams. Šo atšķirību dēļ ir jārada specifiskas programmatūras kvalitātes nodrošināšanas metodoloģijas, kuras nodrošina šo specifisko īpašību novērošanu, izsekošanu un kvalitātes atbilstības kontroli. Kvalitāti programmatūras projektu kontekstā ir iespējams uzturēt un novērtēt un kontrolēt, izmantojot kvalitātes kritērijus, kurus vēlams mērīt tā, lai arī klientam šī informācija būtu pielietojama un saprotama.
Kvalitātes pārvaldība sastāv no trim galvenajiem posmiem: kvalitātes nodrošināšanas, kas balstīta uz starptautiski atzīta kvalitātes standarta (piemēram, ISO 9001:2000), uz kura pamata tiek izstrādāta kvalitātes pārvaldības sistēma rokasgrāmata; kvalitātes plānošanas, kas tiek balstīta uz kvalitātes rokasgrāmatas, pēc kuras tiek izstrādāts kvalitātes plāns; un kvalitātes kontroles, kas notiek, veidojot atskaites, veicot auditus un izmantojot automatizēto programmatūras pārbaudi.
Kvalitātes pārvaldībai būtu jānotiek šķirti no projekta pārvaldības, lai nodrošinātu to savstarpēju neatkarību.
Izstrādājot pārdomātu kvalitātes vadības sistēmu, kā arī ievērojot kvalitātes vadlīnijas uzņēmums paaugstina iekšējo darbības efektivitāti, sakārto iekšējos procesus, palīdz darbiniekiem izprast procesu darbību un uzlabo komunikāciju starp vadītājiem un darbiniekiem, kā arī samazina iespējamo kļūdu skaitu.
…
Referātā tiek apskatīta programmatūras kvalitātes plānošana, nodrošināšana, kontrole un novērtēšana programmatūras izstrādes kontekstā. Programmatūras kvalitātes pārvaldība ir process, kas paredz vispārpieņemtu un starptautiski atzītu standartu izmantošanu ikkatrā programmatūras izstrādes dzīves cikla posmā, ar mērķi izstrādāt programmproduktu, kas atbilstu izvirzītajām prasībām, būtu izpildīts noteiktajā termiņā un to ir iespējams uzturēt. Programmatūras kvalitātes pārvaldību var iedalīt sekojošās daļās – kvalitātes nodrošināšana (quality assurance), kvalitātes plānošana (quality planning), kvalitātes kontrolēšana (quality control).
- Programmatūras kvalitātes plānošana, nodrošināšana, kontrole un novērtēšana
- Programmatūras projektējums apraksts
-
SIA "Lido" informācijas sistēmas un to plānošana
Research Papers11 Marketing, Advertising, Computers, Consumer Electronics
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!SIA "Lido" informācijas sistēmas un to plānošana
Research Papers for university11
-
Programmatūras prasību specifikācija
Research Papers for university10
-
Programmatūras projektējums apraksts
Research Papers for university30
-
Informācijas sistēmas kvalitātes nodrošināšanas apraksts
Research Papers for university7
-
Lotus Notes programmatūras kvalitātes nodrošināšanas iespēju analīze uzņēmumā “SWH Tehnoloģija”
Research Papers for university24