Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:811963
 
Author:
Evaluation:
Published: 07.01.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 14 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  KOMUNIKĀCIJAS JĒDZIENS    4
2.  PSIHOLOĢISKO BARJERU VEIDI    7
  Partneru individuāli tipoloģiskās īpatnības    7
  Uztveres un izpratnes nostādņu atšķirības    11
  Psiholoģiskās barjeras organizācijā - vadītāja komunikācijā ar darbiniekiem    19
3.  VEIKSMĪGA KOMUNIKĀCIJAS PROCESA REALIZĒŠANA    21
  NOBEIGUMS    25
  IZMANOTĀ LITERATŪRA    27
Extract

IEVADS
Savstarpējām attiecībām mūsu dzīvē ir liela nozīme, jo ar nepieciešamību komunicēties ir jāsastopas ikvienā dzīves situācijā. Mēs esam saistīti ar citiem cilvēkiem un atkarīgi no viņiem, tāpat kā viņi no mums. Prasme komunicēties lielā mērā nosaka mūsu panākumus vajadzību apmierināšanā. Veidojot kontaktus ar citiem cilvēkiem, ikviens no mums rīkojas un domā savdabīgi, tāpēc ļoti svarīgi ir partneru savstarpējā sapratne. Tomēr ne vienmēr komunikācijas process izdodas veiksmīgi, jo rodas šķēršļi, t.i. psiholoģiskas barjeras, kas nelabvēlīgi ietekmē cilvēku savstarpējo uztveri.
Studiju darba mērķi:
• sīkāk iepazīties ar komunikācijas procesa šķēršļiem, t.i., psiholoģiskām barjerām;
• papildināt zināšanas par psiholoģiskām barjerām, kā arī par efektīvas komunikācijas realizēšanas priekšnoteikumiem.
Studiju darba uzdevumi:
• apskatīt komunikācijas jēdzienu;
• apskatīt psiholoģisko barjeru veidus, tos sagrupējot;
• veikt ieskatu veiksmīga komunikācijas procesa realizēšanā.
Darbs sastāv no trīs nodaļām. Pirmajā nodaļā tikai apskatīts komunikācijas jēdziens. Otrajā nodaļā tika apskatīti psiholoģisko barjeru veidi, kuri tika sadalīti trīs grupās: psiholoģiskās barjeras, kas izriet no partneru individuāli tipoloģiskajām īpatnībām, kas izriet no uztveres un izpratnes nostādņu atšķirībām un psiholoģiskās barjeras vadītāja komunikācijā ar darbiniekiem. Trešajā nodaļā tika doti daži ieteikumi veiksmīga komunikācijas procesa realizēšanai.
Darbā tikai izmantotas šāds pētījuma metodes:
• salīdzināšana (pieejamā informācija tika salīdzināta, tika izdibinātas būtiskākās īpašības un pazīmes);
• analoģija (tika izdarīti loģiski secinājumi);
• analīze (pētāmais priekšmets – “psiholoģiskās barjeras komunikācijā” tika sadalīts vairākos etapos, lai to varētu vieglāk apskatīt).
Šajā studiju darbā tiks uzzināts un atspoguļots svarīgākais, kas saistīts ar šo tēmu – “psiholoģiskās barjeras komunikācijā”.

KOMUNIKĀCIJAS JĒDZIENS
Cilvēku savstarpējām attiecībām ir liela nozīme mūsu dzīvē. Pamatmehānisms, uz kura pamata realizējas šīs attiecības ir saskarsme, kurai ir noteicoša loma, jo personības attīstība un socializācija bez tās nav iespējama.
“Saskarsme ir kontaktu nodibināšanas, uzturēšanas un attīstības process, ko rada vajadzība mijiedarboties. Psiholoģi uzskata, ka cilvēks jau piedzimis ar saskarsmes spēju, taču šī spēja, tāpat kā mākslinieka dotības, ir jāattīsta un jāpilnveido visu mūžu. Saskarsme nav raksturīga vienīgi cilvēkiem, bet arī dzīvniekiem.”1 Vācu filozofs Karls Jasperss piedāvā savu saskarsmes definīciju. No K.Jaspersa viedokļa “saskarsme ir cilvēka esamības īstenais un vienīgais veids, ar to domājot, ka visa cilvēka dzīve – gan lietišķā, profesionālā, gan privātā – notiek nepārtrauktā saskarsmes procesā.”2

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1118390
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register