Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:919619
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.10.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 1 units
References: Not used
Extract

Nepilnvērtība ir cieši saistīta ar mazvērtības izjūtu, kuras stiprums pēc A.Ādlera ieskatiem nosaka tās pārvarēšanas intensitāti. Mazvērtības izjūtas attiecas ne tikai uz cilvēka ķermenisko dzīvi, bet arī uz sociālo sfēru. Mazvērtības izjūtu var radīt ģimenes attiecības, audzināšana un dzimumattiecības. Pārvarot savu nepilnvērtību, cilvēkam jāatrod, jāiegūst, jāizzina savas dzīves stils, jāizveido sevi virzībā uz pilnību. Mazvērtības izjūtas intensitātes pastiprināšanās var būt saistīta ar audzināšanā pieļautām kļūdām, t.i., ar to, ka cilvēkā nav ieaudzinātas iemaņas un ka indivīds nav iedrošināts pārvarēt pārdzīvojumus, trūkumus un grūtības.
A.Ādlers uzsver, ka ikvienu indivīdu raksturo tendence pārvarēt radušos vai pastāvošos trūkumus un nepilnības, ka tā izpaužas kā tiekšanās pēc pilnības, pabeigtības, pārākuma vai varas. „Dzīves stils” pēc A.Ādlera domām nekad pa lielākai daļai nemainās. Dzīves stils veidojas agrā bērnībā un parasti 4-5 gadu vecumā ir jau izveidojies, tāpēc īpaša nozīme individuālpsiholoģijā tiek atvēlēta pirmajām bērnības atmiņām. Turklāt, dzīves stils funkcionē neapzināti un visskaidrāk izpaužas sapņos, kuru izpratnē A.Ādlers gandrīz pilnīgi noliedz Z.Freida izstrādes, jo sapnis, viņaprāt, ir sagatavošanās izvēlētā mērķa sasniegšanai, noskaņošanās uz šo darbību.
GRŪTI AUDZINĀMI BĒRNI
Individuālpsiholoģija ir lietojama grūti audzināmu, novārtā atstātu bērnu un nervozu personu ārstēšanā un dziedināšanā.
Audzināšana mājās vai skolā ir mēģinājums attīstīt un izveidot indivīda personiskās īpašības. Audzināšanas galvenais princips – tai jābūt saskaņotai ar indivīdu vēlākās dzīves uzdevumiem, visas tautas ideāliem, pretējā gadījumā, vēlāk dzīvē indivīdiem stipri būs jācieš, jo tie nebūs piemēroti sabiedrības locekļi.
No psiholoģiskā viedokļa galvenais audzināšanas mērķis ir kopības jūtu izkopšana. Skola var veidot bērna kopības jūtas vieglāk nekā ģimene, jo skola bērnus nelutina un vispār ieņem neitrālu stāvokli.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register