Ievads
Viens no pasaules saziņas līdzekļiem ir internets. Informācijas iespējas internetā rada neapstrīdamu ietekmi uz cilvēku, t.s. jauniešu, ikdienu.
Ar vien vairāk tiek novēroti gadījumi ar pārmērīgu interneta lietošanu radīta atkarība, kuras pazīmes ir skolas neapmeklēšana, sekmju pasliktināšanās, agresīva izturēšanās pret citiem cilvēkiem, u.c. Galvenā riska grupa ir jaunieši, jo internets tiek izmantots gan mācībās, gan brīvā laika pavadīšanai. Aktuāla ir arī šīs atkarības ārstēšana. Internetatkarības cēloņi un ārstēšana tiek mūsdienās pētīta, turklāt ar rezultātiem, kuri ir jāpapildina, jo tikai 1990. gadā tika ieviests internetatkarības jēdziens.
Laika gaitā noteikts, ka vēl nav izstrādāta tāda pētīšanas metode, kura precīzi noteiktu atkarīgo skaitu. Taču izmantojot kvalitatīvo metodi, var noteikt aptuvenāko atkarīgo skaitu, atkarības iestāšanās likumsakarības, kura tika izmantota arī šajā darbā aptaujas veidā.
Metodes atrašana aizņem galveno daļu no pētījumu laika un darba.
Darbā, galvenokārt, izmantota psiholoģijas literatūra, materiāli no zinātniski metodisko rakstu krājumiem, materiāli no interneta adresēm.
Pētījuma bāze
Ozolnieku vidusskola, septītās un astotās klases audzēkņi.
Mērķis
Izpētīt pusaudžu internetatkarības noteicošos faktorus Ozolnieku vidusskolā.
Uzdevumi
1.Izanalizēt teorētisko literatūru par internetatkarību.
2.Analizēt pusaudžu internetatkarības noteicošos faktorus.
3.Noskaidrot pēc iegūtajām anketām , vai pusaudži pavada brīvo laiku pie datora skolas vajadzībām vai tikai datorspēlēm un i- netam.
4.Veikt praktisku pētījumu ar mērķi izpētīt Ozolnieku vidusskolas 7-8 klases pusaudžu internetatkarības noteicošos faktorus.
Metodes
1.Literatūras analīze.
2.Anketēšana.
3.Analīze…