-
Pusaudžu un bērnu uzvedības problēmas
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 2 | |
Abstract | 3 | |
Ievads | 5 | |
Teorētiskā daļa | 7 | |
1. | Uzvedības problēmu iemesli | 7 |
2. | Bērnu un jauniešu uzvedības klasifikācija | 9 |
2.1. | Bērnu uzvedības problēmas | 9 |
2.2. | Pusaudžu uzvedības problēmas | 10 |
3. | Apkārtējās vides ietekme uz bērniem un jauniešiem | 13 |
4. | Uzvedības problēmas bērnu un jauniešu starpā | 14 |
5. | Uzvedības problēmu risinājumi | 15 |
6. | Problēmu sekas | 16 |
Nobeigums | 17 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 19 | |
Pielikumi | 20 |
Nobeigums
Kursa darba mērķis tika sasniegts – tika izpētītas bērnu un pusaudžu uzvedības problēmas, to cēloņi un veidi. Darba ietvaros autors arī veica uzdevumus – izanalizēja lietratūras avotus un apkopoja tajos esošo informāciju par šo aktuālo problēmu; salīdzināja bērnu un pusaudžu problēmas; guva padziļinātu izpratni par uzvedības problēmu cēloņiem un sekām.
Galvenās atziņas, ko autors guva, rakstot šo darbu, ir:
Problēmas ne vienmēr ir dabiskas (attiecīgā vecuma iezīmes), bieži vien faktors ir ģenētika (iedzimti psiholoģiski traucējumi, kas uzvedības traucējumus pastiprina un veicina tālāku to attīstību. Būtisks faktors, protams, ir kardinālā psihes veidošanās.
Pamatiemesls problēmām uzvedībā ir paradokss, ka nobriestošais ķermenis un pieaugušo pasaule vienlaicīgi pievelk un biedē. Un tieši tas rada milzīgu psihisku spriedzi, kas izpaužas agresijā, kompulsīvos traucējumos, depresijā.
Bērna (līdz 12.g.) periods ir svarīgākais problēmu veicinātājs, jo šajā vecumā viss, kas notiek ar bērnu, atstāj paliekošas sekas un rada pamatus tālākai personības attīstībai.
Abos attīstības periodos nozīmīgs ir princips: stimuls – reakcija (Kovaļovs A., 1967). Bērnībā tas palīdz apgūt zināšanas, uztvert pasaules informāciju. Pusaudžu gados darbojas tas pats princips, tikai atbildes līmenī – tas palīdz nostabilizēt savu viedokli, saprast vēlmes, apzināties sevi šajā pasaulē.
Pusaudžu gadi (līdz aptuveni 20 gadiem) ir tas laiks, kad uzvedības problēmas rodas apkārtējās vides ietekmē, jo jaunietis ir tādā kā vidusceļā – vieglprātīgā bērmība ir aiz muguras, bet pieaugušo dzīve vēl īsti nav sākusies. Psiholoģiski visgrūtākais periods.
Pētnieki 21.gs. ir novērojuši, ka vismaz 20% pusaudžu savā attīstības laika posmā saskaras ne tikai ar ikdienišķām un savam vecumam raksturīgām problēmām, bet arī ar izteiktiem psihes traucējumiem. Jau pusaudžu vecumā daudzos snauž psiholoģiska rakstura problēmas, kas vai nu bērnības un jaunības periodu apstādina (resp., paildzina) vai laika gaitā pastiprina cilvēka uzvedības problēmas tā, ka ta tās kļūst paliekošas uz visu viņa atlikušo dzīvi.
…
Kursa darba galvenais mērķis ir – izprast un klasificēt pusaudžu un bērnu uzvedības problēmas, radot informatīvu materiālu, kas palīdzētu izprast uzvedības problēmas. Darba autors vēlas apkopot un izanalizēt informāciju par bērnu un pusaudžu uzvedības problēmām un par psiholoģiskajām pārmaiņām šajā attīstības vecumā: Problēmu klasifikācija; Cēloņi un iemesli; Faktori, kas šīs problēmas pastiprina vai tieši pretēji nomāc. Pusaudžu un bērnu problēmas ir daudz specifiskākas, jo cilvēks vēl nav nobriedis. Statistiski nebūtu pareizi apgalvot, ka jebkura veida problēmas ir dabiskas, jo ne vienmēr bērnu uzvedība ir neadekvāta tieši vecuma dēļ. Liela daļa jauniešu pārmanto psiholoģiska rakstura problēmas no saviem vecākiem vai vecvecākiem (agresiju, trauksmi, nervozitāti, kompulsīvus traucējumus). Šādas problēmas vēlāk var pārtapt psihiska rakstura problēmās, kas liedz cilvēkam dzīvot produktīvi un pilnvērtīgi, radot nākotnē sarežģījumus iekļauties sabiedrībā.
- Audzināšanas stils ģimenē kā pusaudžu uzvedībasun pašizjūtas problēmas veidojošais faktors
- Pusaudžu un bērnu uzvedības problēmas
- Pusaudžu uzvedības un pašizjūtas problēmas veidojošie faktori
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Audzināšanas stils ģimenē kā pusaudžu uzvedībasun pašizjūtas problēmas veidojošais faktors
Research Papers for university2
Evaluated! -
Pusaudžu uzvedības un pašizjūtas problēmas veidojošie faktori
Research Papers for university2
Evaluated! -
Agresīvu uzvedības izpausmju un uzvedības novērtējuma savstarpējā sakarība 16-18 gadīgiem jauniešiem
Research Papers for university13
Evaluated! -
Runas un valodas attīstības traucējumu cēloņi, izpausmes un iespējamā profilakse. Problēmas un to risinājumi
Research Papers for university4
Evaluated! -
Bērnu un jauniešu narkomānija kā deviantās uzvedības izpausme, tās novēršanas iespējas
Research Papers for university18
Evaluated!