Lai gan pusaudžu gadi vienmēr ir uzskatīti par sarežģītu vecumu, mūsdienu sabiedrībā pusaudži šķiet vēl vairāk nelīdzsvaroti kā iepriekšējās paaudzēs. Bažas pieaug, jo palielinās to pusaudžu skaits, kuri ir iesaistīti nelikumīgās darbībās vai kuru uzvedībā vērojamas novirzes no normas. Statistikas dati par narkotisko vielu un alkohola lietošanu, toksikomāniju, jauniešu un pusaudžu noziedzību, pašnāvībām un seksuālo uzvedību liecina, ka šajās darbībās iesaistīto indivīdu skaits arvien pieaug. Lai gan pusaudžiem ir ļoti kritiska nostāja pret pieaugušajiem, paši savā uzvedībā viņi nesaskata nekā slikta. Manuprāt, tās visas ir straujās politiskās iekārtas maiņas sekas ar visām tām izrietošam sekām, sabiedrības, vecāku un skolotāju kļūdas saskarsmē audzinot bērnus, aizmirstot to, ka pusaudzī ir tikai bērni kas vēlās būt pie kaut kā piederīgi un mīlēti. Tādēļ es izvēlējos rakstīt referātu par pusaudža un skolotāja attiecībām.
Mērķis: Noskaidrot kādām vajadzētu būt skolotāja un pusaudža attiecībām un kā to panākt.
Objekts: Pedagoģiskais process pamatskolā
Priekšmets: Pusaudžu un skolotāju attiecības pamatskolā
Uzdevumi:
1.analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par pusaudžu vecumposma īpatnībām,
2.raksturot skolēnu pusaudža vecumā,
3.izpētīt, kādu skolotāju pusaudzis vēlas,
4.apkopot skolotāju kļūdas saskarsmē ar pusaudžiem,
5.noskaidrot, kādām vajadzētu būt skolotāja un pusaudža attiecībām.…