Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:938305
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.10.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
2.  Ražošanas izmaksu klasifikācija    4
3.  Ražošanas izmaksu shēma    5
4.  Motivācija ražojot piena produktus    5
5.  Termiski apstrādāto piena ražošanas tehnoloģisko procesu shēma    6
6.  Piena produktu ražotnes. Konkurence    6
7.  Ražošanas izmaksas un veikala cena    8
  Secinājumi    12
  Izmantoto avotu un literatūras saraksts    13
  Pielikums    14
Extract

Ievads
Katra uzņēmēju ekonomiskās uzvedības motivācijas galamērķis ir peļņas iegūšana. Ceļš un peļņu ir pastiprināts ar daudzām saimniekošanas attiecībām, sociāli ekonomiskām attiecībām.
Mūsu valstī šobrīd ir saspringta situācija: straujš inflācijas pieaugums sekmē cenu kāpumu, kas būtiski ietekmē gan ražotājus, gan patērētājus. Izejvielas Latvijā maksā faktiski jau tikpat cik Eiropā, savukārt ražošanas izmaksas uz vienu produkta vienību ir pat dārgākas, resursu ierobežotības dēļ.
Resursus, ko izmanto preču un pakalpojumu ražošana sauc par ražošanas faktoriem. Ir pieci galvenie ražošanas faktori, tie ir dabas resursi, cilvēku resursi, kapitāls, uzņēmējspēja un informācija, kurus apvieno uzņēmējdarbība. Un nepārprotami, katram ražošanas faktoram ir sava noteikta vieta ekonomikā. Cilvēki, kuriem pieder ražošanas faktoram ir sava noteikta vieta ekonomikā. Cilvēki, kuriem pieder ražošanas faktori vai kuri izmanto kādu no tiem, var cerēt uz to apmaksu. Šī samaksa rada ienākumus, kuri ražošanas procesā kļūst par ekonomikas virzītājspēku.
Kā liecina statistika, kopumā 2007. gada deviņos mēnešos patēriņa cenas pieauga par 9,4 procentiem, un lielākā ietekme uz cenu līmeņa izmaiņām bija pārtikas produktiem, tabakas izstrādājumiem, ēdināšanas un komunālajiem pakalpojumiem, kur cenas kāpa attiecīgi par 10,2, 36,2, 16,9 un 22,1 procentu, tas saistīts ar resursu ierobežotību un cenu kāpumu izejvielām.
Piensaimniecība ir viena no lauksaimniecības pamatnozarēm Latvijā. Piens un piena produkti ir galvenie kalcija avoti, ir trešā galvenā pamatgrupa sabalansētā cilvēka uzturā. Statistika liecina, ka 2007. gadā saražotas 841.4 tūkst. t. piena jeb par 3.2 % vairāk nekā iepriekšējā gadā. Vidējā piena iepirkuma cena ir pieaugusi no 162.77 Ls par tonnu 2006. gadā līdz 183.29 Ls par tonnu 2007. gadā jeb par 12.6 %.
Referāta mērķis ir noskaidrot ražošanas izmaksas un veikala cenu Jēkabpilī uz piena produktiem, noskaidrot vai izejvielu cena ir galvenais iemelsis cenu kāpumam. Lai sasniegtu mērķi, esmu izvirzījusi šādus uzdevumus:
o Uzņēmumu skaita noskaidrošana piena produktu rūpniecībā un izplatītākos no tiem Jēkabpilī.
o Ražošanas izmaksu būtība
o Cenu pētīšana;
o Termiski apstrādāto piena ražošanas tehnoloģisko procesu sīkāka izpēte.
Galveno problēmu uzskaitījums.

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register