Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:300088
 
Evaluation:
Published: 17.02.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 15 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Korelācija    6
2.1.  Korelācijas veidi    7
2.2.  Sakarību veidi    9
3.  Lineārā regresija    13
3.1.  Lineārā vienfaktora regresija    14
3.2.  Lineārā daudzfaktoru regresija    17
3.3.  Regresijas parametru aprēķināšanas metodes    20
4.  Nelineārā regresija    21
4.1.  Vienkāršākie nelineārie modeļi    22
4.2.  Linearizācija    25
5.  Izmantotā literatūra    26
Extract

Statistikas pazīmju sakarību raksturotāji, rādītāji - regresijas un korelācijas koeficienti, sākotnēji tika aprēķināti un lietoti pavisam konkrētu pētījumu ietvaros. Tos izstrādāja 19.gs otrajā pusē Galtons, Pirsons, Lī u.c. savu bioloģiska rakstura pētījumu ietvaros. Diezgan drīz izrādījās, ka regresijas un korelācijas koeficienti un citi sakarību rādītāji ir noderīgi daudziem un dažādiem pētījumiem ne vien bioloģijā, lauksaimniecībā un līdzīgās zinātņu nozarēs, bet arī sociālajās zinātnēs – ekonomikā, socioloģijā, demogrāfijā.
Šobrīd noteikumi un notikumi biznesā un ekonomikā nepārtraukti laika gaitā mainās, uzņēmumu vadītājiem vienmēr ir jāatrod veids kā pielāgoties šīm izmaiņām. Kā viens no šādiem veidiem, ko var pielietot nākotnes plānošanā, ir prognozēšana. Lai gan tiek izšķirtas vairākas prognozēšanas metodes, tām visām ir viens mērķis – paredzēt nākotnes notikumus tā, lai šīs prognozes varētu tikt iekļautas stratēģisko procesu plānošanā. Prognozēšana palīdz uzņēmumu vadītājiem izvēlēties stratēģiju un nākotnē veicamās darbības, lai samazinātu gaidāmos negatīvos efektus vai pietiekami labi izmantotu gaidāmos pozitīvos pavērsienus.
Šo vajadzību pēc prognozēšanas nosaka mūsdienu sabiedrība, jo ne tikai valsts vadītājiem, lai formulētu valsts politiku, ir jāparedz bezdarbs, inflācija, rūpniecības ražošanas līmenis un gaidāmie nodokļu ieņēmumi, bet šobrīd jau arī ar mārketingu saistītiem cilvēkiem ir jāmāk noteikt iespējamo produkcijas pieprasījumu, ieņēmumus, patērētāju izvēli, krājumus, lai pieņemtu savlaicīgus lēmumus par nepieciešamajiem mārketinga pasākumiem. Pētniecība dod iespēju pārskatāmi apkopot pieejamo informāciju, saskatīt sakarības un pieņemt statistiski nozīmīgus lēmumus.

Piemēram, aviokompānijas vadībai ir jāprot nodrošināt nepieciešamos resursus, balstoties uz prognozējamajām pasažieru skaita izmaiņām un līdz ar to arī ieņēmumu svārstībām, ko ievērojami ietekmē sezonalitāte vai pastāv cieša sakarība starp dažādām ikdienas dzīves parādībām, kaut vai starp gaisa temperatūru un to drēbju skaitu, ko mēs uzvelkam.
Darbā ir izskatīta korelācijas analīze, regresijas analīze, aplūkojot lineāro vienfaktoru un daudzfaktoru regresiju, kā arī nelineārā regresijas analīzi. Regresijas un korelācijas analīze tiek izmantota sakarību pētīšanai. Tā ir ekonometrijas kodols, kuru veido gan vienkārši lineāri vienfaktora regresijas modeļi, gan sarežģīti nelineāri daudzfaktoru modeļi.
Sakarība starp divām pazīmēm tiek konstatēta tad, kad, mainoties vienai pazīmei, saskaņā ar noteiktu likumsakarību mainās arī otra pazīme. Ja starp divām pazīmēm pastāv sakarība, tad, zinot vienas pazīmes stāvokli, var prognozēt otras pazīmes vidējo stāvokli. Sakarība starp rādītājiem var būt ciešāk vai vājāk izteikta, var saglabāties ilgāku laika periodu, vai arī būt mainīga dažādos laika periodos. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1117632
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register