Research Papers
Business and Law
Marketing, Advertising
Reklāma kā sociālā mārketinga instruments. CSDD sociālās ...-
Reklāma kā sociālā mārketinga instruments. CSDD sociālās reklāmas "Ātrums. Nāvīgi viltīgs. Esi gudrāks!" efektivitāte
Nr. | Chapter | Page. |
1. | Sociālās problēmas | 9 |
2. | Mārketings. Sociālais mārketings | 9 |
2.1. | Tradicionālais mārketings | 9 |
2.2. | Sociālais mārketings | 10 |
2.3. | Tradicionālā un sociālā mārketinga salīdzinājums | 10 |
2.4. | Sociālā mārketinga mērķi un uzdevumi | 11 |
2.5. | Sociālā mārketinga sastāvdaļas | 11 |
3. | Reklāma. Sociālā reklāma | 13 |
3.1. | Reklāma | 13 |
3.2. | Reklāmas uzdevumi un mērķi | 13 |
3.3. | Sociālā reklāma | 14 |
3.4. | Sociālā reklāmas uzdevumu un mērķi | 14 |
4. | Reklāmas efektivitāte - TV reklāma koncepts | 14 |
5. | Reklāmas efektivitāte | 15 |
5.1. | Reklāmas efektu modeļi | 15 |
5.2.1. | AIDA | 15 |
5.2.2. | ROI | 16 |
6. | Pārliecināšana reklāmā | 16 |
6.1. | Tekstā | 16 |
6.2. | Attēlā | 17 |
7. | Reklāmas efektivitātes mērīšana | 17 |
8. | Kvantitatīvās un kvalitatīvās pētnieciskās metodes | 21 |
8.1. | Anketēšana vai aptauja – kvantitatīvā pētniecības metode | 21 |
8.2. | Anketēšanas pielietojums darbā | 22 |
8.3. | Fokusa grupas analīze – kvalitatīvā pētniecības metode | 22 |
8.4. | Fokusa grupas pielietojums darbā | 23 |
8.5. | Fokusa grupas scenārijs | 24 |
9. | Sociālās reklāmas kampaņas „Ātrums. Nāvīgi viltīgs. Esi gudrāks!” vispārējs apraksts | 25 |
10. | Anketēšanas rezultāti | 26 |
11. | Fokusa grupas rezultāti | 30 |
12. | Secinājumi | 33 |
13. | Nobeigums | 34 |
14. | Izmantotās literatūras saraksts | 35 |
15. | Pielikumu saraksts | 37 |
15.1. | 1. pielikums: Anketas paraugs | 38 |
15.2. | 2. pielikums: Fokusa grupas jautājumi | 40 |
15.3. | 3. pielikums: Fokusa grupas diskusijas diktofona ieraksta atšifrējums | 41 |
Mūsdienu automašīnu tirdzniecības reklāmas tik ļoti pārņem potenciālos pircējus ar augsto kvalitāti un iespaidīgu motora tilpumu, tādejādi parādot, ka automašīnas spēj ātri ieskrieties no luksofora zaļās gaismas un tik pat labi braukt ar pārmērīgi lielu ātrumu. Ceļu satiksmes drošības direkcijas kampaņas “ Ātrums. Nāvīgi viltīgs. Esi gudrāks!” ietvaros veiktā autovadītāju aptauja liecina, ka iemesli ātrai braukšanai visbiežāk ir autovadītāju steiga, neuzmanība un citu satiksmes dalībnieku pārāk lēnā braukšana. Vēl pie iemesliem regulārai ātruma pārsniegšanai tiek nosaukts arī sacensību gars, kā arī stresa un dusmu izgāšana. Autovadītājiem ātrums ir aukstasinīgs un prasmīgs manipulators1. Tāpēc ir vērts cīnīties ar autovadītāju regulāro ātruma pārsniegšanu. To darīt aicina sociālās reklāmas, kas nebūt nav ilūzija par laimi dažādu preču un produktu izskatā.
Sociālā reklāma, atšķirībā no komercreklāmas, nesola tūlītēju labklājības līmeņa paaugstināšanos, vajadzību un vēlmju apmierinājumu. Sociālās reklāmas mērķis ir uzrunāt sabiedrību, uzrunāt indivīdu sirdsapziņu. Sabiedrībai jābūt finansiāli labi nodrošinātai, lai valstī varētu attīstīties laba sociālā reklāma. Sociālā reklāma, līdzīgi kā sociālais mārketings, Baltijas valstīs ir salīdzinoši jaunas, akadēmiskajā vidē vēl maz apzinātas jomas, tomēr praksē jau uzkrāta noteikta šī reklāmas veida pieredze. Pirmais jūtamais sociālās reklāmas vilnis parādījās pirms pāris gadiem. Bet pašlaik vērojama sociālās reklāmas cunami - Ceļu satiksmes drošības direkcijas reklāmas kampaņas. Par pamatu akadēmiskajam kursa darbam paņēmu vienu no pēdējām ievērojamākajām sociālajām kampaņām, kas šobrīd ir aktuāla - ” Ātrums. Nāvīgi viltīgs. Esi gudrāks!”, kuru uzsāka Ceļu satiksmes drošības direkcija sadarbībā ar Satiksmes ministriju un Valsts policiju. Kampaņas mērķis ir aicināti autovadītājus ievērot ceļu satiksmes noteikumus, ātruma ierobežojumus un izvēlēties pareizo braukšanas ātrumu, tādejādi mazinātu avāriju, cietušo un bojāgājušo skaitu.
Dotās sociālās reklāmas kampaņas komunikatīvā efektivitāte tiks lūkota pēc četriem svarīgiem aspektiem: reklāmas atpazīstamība, reklāmas pievilcība, interese un apmierinātība ar reklāmu2.
Kursa darbā izmantoju pēc testēšanas metodi, ko pēta gan ar kvantitatīvām, gan ar kvalitatīvām pieejām. Pētījumam izmantoju fokusa grupas intervijas, lai iegūtu informāciju par sociālās reklāmas klipa “ trums. Nāvīgi viltīgs. Esi gudrāks!” efektivitāti un anketēšanu potenciālo braucēju vidū.…
Akadēmiskā kursa darba mērķis bija ar anketēšanu un fokuss grupu diskusiju palīdzību noteikt, cik efektīva bija Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) sociālās kampaņas “Ātrums. Nāvīgi viltīgs. Esi gudrāks!” TV klipi. Kursa darba pētījums apstiprināja to, ka TV reklāma ir efektīva, bet nepieciešami tās uzlabojumi, uz ko norāda veiktās fokuss grupu diskusiju analīzē iegūtie dati. Akadēmiskais kursa darbs sastāv no teorētiskās, metodoloģiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā ir četras nodaļas: 1) sociālās problēmas sabiedrībā; 2) mārketings un sociālais mārketings; 3) reklāma un sociālā reklāma; 4) reklāmas efektivitāte (reklāmas efektu modeļi, efektivitātes mērīšana, pārliecināšana). Darbā metodoloģiskajā daļā tiek pamatotas pētniecisko metožu (fokuss grupas diskusijas un anketēšana) izvēle, bet empīriskā daļā tiek prezentēti iegūti rezultāti, apkopoti dati un izdarīti secinājumi. Atslēgas vārdi: reklāmas efektivitātes teorija, TV reklāma, sociālās reklāmas, fokuss grupas diskusijas.
- Politiskās varas organizācijas formas - politiskie režīmi un valsts iekārtas formas
- Priekšstatu veidošanās cilvēka apziņā - mediji
- Reklāma kā sociālā mārketinga instruments. CSDD sociālās reklāmas "Ātrums. Nāvīgi viltīgs. Esi gudrāks!" efektivitāte
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Priekšstatu veidošanās cilvēka apziņā - mediji
Research Papers for university5
-
Politiskās varas organizācijas formas - politiskie režīmi un valsts iekārtas formas
Research Papers for university5
-
Vide
Research Papers for university10
-
Problēmas bilingvālajā izglītībā. "Par" vai "pret" bilingvālo izglītību?
Research Papers for university8
-
Reklāmas ietekme uz patērētāju
Research Papers for university13