Research Papers
Business and Law
Marketing, Advertising
Reklāmas klipa nozīme pilsētas tēla veidošanā-
Reklāmas klipa nozīme pilsētas tēla veidošanā
Research Papers36 Marketing, Advertising, Tourism, Traveling
Nr. | Chapter | Page. |
Kopsavilkums | 3 | |
Summary | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Pilsētas tēla jēdziens | 6 |
1.1. | Valsts un pilsētas tēls | 6 |
1.2. | Pilsētas tēla (zīmola) veidošana | 8 |
1.3. | Pilsētas tēla mārketings | 11 |
1.4. | Reklāmas loma tēla veidošanā | 14 |
1.4.1. | Reklāmas jēdziens | 14 |
1.4.2. | Pozicionēšana | 17 |
1.4.3. | Audiovizuālā reklāma | 18 |
1.5. | Pilsētas tēlu veidojoša reklāmas klipa kritēriji | 24 |
2. | Latvijas pilsētu tēla veidošanas prakse | 26 |
2.1. | Latvijas valsts un pilsētas tēls | 26 |
2.2. | Situācijas novērtējums | 28 |
2.3. | Esošo reklāmas klipu analīze | 36 |
Nobeigums | 40 | |
Izmantoto avotu saraksts | 41 |
Kopsavilkums
Projekta tēma ir „Reklāmas klipa nozīme pilsētas tēla veidošanā”. Darbs sastāv no divām daļām – teorijas un praktiskās daļas.
Teorētiskajā daļā par būtiskāko izvirzījām vispirms noskaidrot valsts un pilsētas tēla jēdziena būtību un tā veidošanas principus. Pozitīvs tēls ietekmē valsts un pilsētas produktus un pakalpojumus, palīdz piesaistīt investīcijas, biznesu un tūristus. Stratēģiska pilsētas tēla veidošana ir ilgstošs plānots process, kas sastāv no vairākām sastāvdaļām un kam ir nepieciešams ieguldīt daudz līdzekļu.
Izpētījām pilsētas tēla mārketinga principus un reklāmas nozīmi tēla veidošanā. Pilsētas tēla veidošana un reklamēšana nav lēts vietas mārketinga veids. Produkta, šajā gadījumā arī pilsētas, virzīšana tirgū ir cieši saskaņojama ar kopējo pilsētas menedžmentu. Tai jābūt saskaņotai ar vispārējo un ilgtspējīgo plānošanas procesu.
Teorētiskajā daļā tika apskatīts jautājums par videofilmu kā pilsētas tēla mārketinga sastāvdaļu, uzsverot videofilmas nozīmīgumu tajā. Nodaļā par reklāmas lomu tēla veidošanā nonācām pie secinājuma, ka tieši audiovizuālā reklāma uzskatāma par vienu no perspektīvākajām reklāmas formām.
Teorētiskajai daļai tika izmantotas monogrāfijas par mārketingu (piemēram, Kotlera Marketing Places), pieejamie interneta resursi (piemēram, TAVA, Ārlietu Ministrijas mājaslapa, Latvijas pilsētu mājaslapas u.c.) un periodika (laikraksti Neatkarīgā Rīta Avīze, Dienas Bizness, Rīgas Balss u.c.).
Praktiskajā daļā, pirmkārt, aprakstījām esošo situāciju Latvijas pilsētās. Ar pilsētu tūrisma centru aptaujas palīdzību noskaidrojām, kādā līmenī noris tēla veidošanas process tajās un kā tas tiek vadīts.
Apkopojot un analizējot Latvijas lielāko pilsētu paveikto un iecerēto tēla veidošanas jomā un apzinoties pozitīva tēla izveides nozīmīgumu, salīdzinājām tēla veidošanas teoriju ar reāli izdarīto un ieplānoto. Apzinājām galvenos uzdevumus, kas būtu darāmi Latvijas un tās pilsētu tēlu veidošanā, kā arī izvērtējām reklāmas klipa nozīmi šajā procesā.
Tēla veidošanā pozitīvākos rezultātus ir sasniegušas pilsētas, kur ir izstrādāta mērķtiecīga mārketinga stratēģija, un vislabākais piemērs ir Ventspils pilsēta – tā aktīvi popularizē (īpaši ar savu mērķtiecīgu reklāmas klipu raidīšanu) savu īpašo vietu, priekšrocības, izcilību starp citām Latvijas pilsētām, pārspējot mazāk aktīvo Rīgu.
Audiovizuālajai reklāmai ir daudz radošāka pieeja kā cita veida reklāmām. Tur tiek apvienots vizuālais, akustiskais, krāsa un kustība, kas kopumā var radīt dažāda spektra emocijas, kas spēj radīt pārmaiņas cilvēku attieksmē un rīcībā. Pateicoties tai Ventspils no rūpnieciskas, piesārņotas un garlaicīgas pilsētas ir kļuvusi par spilgtu, pievilcīgu un piesaistošu, un spēj konkurēt ar galvaspilsētas Rīgas tēlu, kam potences varētu būt daudz lielākas, bet pietrūkst mērķtiecīgas stratēģijas.
Mūsu būtiskākais secinājums ir, ka pilsētas tēla veidošanu nevar atstāt pašplūsmā, un nevar paļauties tikai uz pasākumiem un iedzīvotājiem. Arī tai, tāpat kā jebkurai rīcībai, ir nepieciešama stratēģiska un mērķtiecīga plānošana, lai apzinātos savus mērķus un izstrādātu rīcības plānu, kā tos sasniegt.
…
Teorētiskajā daļā tika apskatīts jautājums par videofilmu kā pilsētas tēla mārketinga sastāvdaļu, uzsverot videofilmas nozīmīgumu tajā. Nodaļā par reklāmas lomu tēla veidošanā nonācām pie secinājuma, ka tieši audiovizuālā reklāma uzskatāma par vienu no perspektīvākajām reklāmas formām. Praktiskajā daļā, pirmkārt, aprakstījām esošo situāciju Latvijas pilsētās. Ar pilsētu tūrisma centru aptaujas palīdzību noskaidrojām, kādā līmenī noris tēla veidošanas process tajās un kā tas tiek vadīts. Apkopojot un analizējot Latvijas lielāko pilsētu paveikto un iecerēto tēla veidošanas jomā un apzinoties pozitīva tēla izveides nozīmīgumu, salīdzinājām tēla veidošanas teoriju ar reāli izdarīto un ieplānoto. Apzinājām galvenos uzdevumus, kas būtu darāmi Latvijas un tās pilsētu tēlu veidošanā, kā arī izvērtējām reklāmas klipa nozīmi šajā procesā.
- Reklāmas efektivitātes mērīšanas metodes. Patērētājs
- Reklāmas kampaņa
-
Reklāmas klipa nozīme pilsētas tēla veidošanā
Research Papers36 Marketing, Advertising, Tourism, Traveling
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Reklāmas kampaņa
Research Papers for university13
-
Reklāmas efektivitātes mērīšanas metodes. Patērētājs
Research Papers for university24
-
Reklāmas veidošanas metodika
Research Papers for university37
-
Reklāmas un masu mediju ietekme
Research Papers for university28
-
Manipulācijas paņēmieni reklāmās
Research Papers for university9