-
Reklāmas loma mūsdienās
Research Papers14 Marketing, Advertising, Psychology, Business
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | ||
1. | Reklāmas attīstības vēsture | |
2. | Reklāmas ietekme uz patērētāju | |
2.1. | Reklāmas darbības analīze un tās lomas | |
3. | Reklāmas „ēnas puses” | |
3.1. | Cīņā ar reklāmas „ ēnas pusēm” | |
Secinājumi |
Secinājumi
Reklāma kā ziņojumu izplatīšanas paņēmiens pasaulē ir pazīstama jau sen. To izmanto, lai veidotu uzņēmumu imidžu, nostiprinātu cilvēku nostāju par noteiktu produkta cenu; izplatītu informāciju par produktu pārdošanu; propagandētu noteiktas idejas u.tml. Būdama varens pircēju rīcības motivēšanas ietekmējošs faktors, reklāmas attīstība tajā pašā laikā ir bijusi atkarīga no daudziem apstākļiem: sociāli ekonomiskiem, tehnoloģiskiem, tiesiskiem un, protams, tirgus.
Patērētāja izvēles motivāciju bieži vien grūti iedomāties bez reklāmas līdzdalības, jo reklāma iedarbojas nevis lielākoties uz cilvēka prātu, bet uz cilvēka jūtām. Tai ir spēcīga ietekme uz mūsu rīcību un pat dzīvesveidu.
Reklāmā kā dinamiskā un publiskā forumā, sastopas biznesa intereses, radošā izpausme, patērētāju vēlmes un prasība pēc valdības regulācijas.
No ekonomiskā viedokļa reklāmai ir noteicošā lomas tirgus ekonomikas stimulēšanā, tā veicina konkurenci un līdz ar to padara cenas pieejamākas patērētājiem. No psiholoģiskā viedokļa reklāmai ir saskarsmes loma, kas palīdz cilvēkiem apmierināt savas vajadzības, un kultūras kontekstā reklāma ir viens no kultūras attīstību noteicošajiem elementiem. Tai piemīt arī spēcīga sociāla loma, kas informē sabiedrību par svarīgiem notikumiem. Līdz ar to reklāma veicina sabiedrības kultūras un sabiedrības estētisko vērtību attīstību.
Reklāmas sociālai lomai ir arī otra puse, kas to ir padarījusi par kritikas mērķi – autore uzskata, ka liela daļa reklāmas brīžiem ir tiešām neētiska, jo reklāma nosaka preču cenas un mēdz būt nepatiesa, tā apmāna cilvēkus, vai arī tās mērķis ir viegli ievainojama auditorija.
Īstai un patiesai reklāmai ir savas prasības – tai jābūt vērstai uz konkrētu patērētāju; reklāmā jāpasaka tikai patiesība. Citiem vārdiem sakot, reklāma ir lieliski pateikta patiesība. Taču, diemžēl reklāma ir labvēlīga augsne stereotipu veidošanā nepārliecinātu vai nenobriedušu personību prātos. Kā teicis F. Beigbeders : „ Es tērēju, tātad esmu” ir vērtējama kā negatīva reklāmas loma mūsdienās. Tas nozīmē, ka reklāma dažreiz popularizē uz materiālajām vērtībām balstītu dzīvesveidu, liekot cilvēkam ticēt, ka laimes izjūta ir sasniedzama pērkot.
Gan jaunas tehnoloģijas, gan morāles normu dreifēšana – būtiski maina mūsu dzīvi. Reklāma rada noteiktus sociālos, sadzīves un stila stereotipus, kas nosēžas zemapziņā uz palikšanu. Likums to var ierobežot, bet nevis šo parādību apstādināt, reklāmdevējiem ir jāmēģina iet nevis vieglākais ceļš, bet tas ceļš, kas ir sociāli vērtīgāks mūsdienu sabiedrībā.
Reklāmas loma mūsdienās izpaužas visdažādākajās dzīves sfērās, mēs dzīvojam patērētāju sabiedrībā, tas ir neizbēgams process, tāpēc esam ciešām saitēm saistīti ar reklāmu un tās izpausmes gan labajām, gan sliktajam pusēm.
…
Komunikācija starp pircēju un pārdevēju ar reklāmas starpniecību arvien pieaug, taču palielinās arī ietekme uz patērētāju. Kā jebkurai monētai – reklāmai- ir divas puses. Ir pieaudzis reklāmas kritiķu skaits, kuri diskutē par tas ētiskumu un par ietekmi, ko tā atstāj uz sabiedrību. Saistoša, iedarbīga un efektīva reklāma ir rūpīgi veiktas plānošanas rezultāts. Veiksmīgas reklāmas idejas, prātā paliekošas reklāmas kampaņas nerodas uzreiz - tās veido, balstoties uz daudzu un dažādu realizāciju ietekmējošu faktoru izpēti, optimālu resursu izvēli un saskaņošanu. Šī referāta mērķis ir izpētīt reklāmas lomu mūsdienās, tās īpatnības un ietekmi uz patērētāja dzīves sfērām.
- Mārketinga kontrolings un mārketinga pētīšanas loma tajā
- Reklāmas kontentanalīze Latvijas presē
-
Reklāmas loma mūsdienās
Research Papers14 Marketing, Advertising, Psychology, Business
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Mārketinga kontrolings un mārketinga pētīšanas loma tajā
Research Papers for secondary school6
-
Reklāmas kontentanalīze Latvijas presē
Research Papers for secondary school6
-
Reklāmas attīstības sākumi
Research Papers for secondary school7
Evaluated! -
Reklāmas radošais darba plāns
Research Papers for secondary school12
-
Reklāmas tirgus dalībnieki, to novērtējums
Research Papers for secondary school6