Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:376899
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.05.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

1508. gadā Romā ieradās vēl viens daudzsološs Renesanses mākslinieks - Rafaēls Santi (1483-1520). Viņam tad bija divdesmit pieci gadi, gaiša ticība labajam cilvēkā un milzīga uzcītība. Rafaēls dzimis Urbīno pilsētā hercoga galma gleznotāja ģimenē, kas droši vien arī norādīja viņa turpmāko ceļu uz lielo mākslu. Sākumā Rafaēls mācījās turpat pie tēva, vēlāk Perudžā pie Perudžīno (īst. v. Pjetro Vannuči). Perudžīno darbnīcā Rafaēls pavadīja četrus gadus, cītīgi apgūdams visu, ko Perudžīno varēja viņam iemācīt. Un, kad Rafaēls juta, ka aizgājis tālāk par savu skolotāju un spēj veiksmīgāk īstenot pasūtītāju uzdevumus, varbūt arī lai pats sev pierādītu, ko īsti spēj, jaunais mākslinieks kā vienu no saviem pirmajiem nozīmīgajiem darbiem darināja daudzfigūru kompozīciju "Marijas saderināšana" pēc tādas pašas ieceres kā altārgleznu, kuru nesen bija pabeidzis Perudžīno. Un jau šajā pirmajā, lielajā nozīmīgajā darbā atklājās Rafaēla ģenialitāte.
Ieradies Florencē, Rafaēls tāpat ar lielu aizrautību mācījās no tolaik Florencē strādājošajiem renesanses dižmeistariem: Botičelli, Leonardo da Vinči, Mikelandželo u.c. Tieši Florences posmā (1504-1507) izveidojās un nobrieda Rafaēla īpašais talants, neskaitāmos gleznojumos atveidojot Madonnas tēlu. Šī posma darbus hronoloģiski izkārtojot, var pamanīt gan Leonardo, gan Mikelandželo, gan citu tā laika meistaru ietekmes Rafaēla daiļradē. Un tomēr Rafaēla mākslā šīs ietekmes iegūst pavisam citu nokrāsu. Viņa daiļrades galvenā īpašība jau šajā agrīnajā periodā ir ļoti noteikta un skaidra pabeigtība, Svētās dievmātes veidolos ietverot sava laika skaistas, izsmalcinātas sievietes - mātes ideāltēlu. Pie šādiem darbiem pieder "Madonna ar putniņu" (1505-1506), "Madonna dārzā" (1505-1507) un citi. Visbiežāk Madonnas tēls kopā ar Jēzusbērnu parādīts uz brīnišķīgas lauku ainavas fona.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register