Ievads
Indivīda motivācijas tēma ir aktuāla ne vien sociologiem, bet arī daudzu citu nozaru pārstāvjiem. Vai nu tā ir ievērojama daļa no darba vai arī tikai vienreizējs uzdevums, kandidātu intervēšana, cilvēku aptaujāšana un anketēšana ir darbietilpīgs process. Datu un informācijas iegūšanu vēl vairāk sarežģī cilvēku neatsaucība, nevēlēšanās sadarboties. Kā panākt piekrišanu? Piekrišana ir pārliecināšanas rezultāts, ko ari centāmies izpētīt mūsu projektā.
Pētījuma objekts.
Viennozīmīgi, pētījuma objekts ir pētījuma dalībnieki, iespējama mērķu auditorija vienā vai citā pētījumā. Cilvēki, kas nodarbojas ar pētījumu veikšanu ikdienā – tātad profesionāļi. Lai sasniegtu objektīvu rezultātu par atsaucību pētījumos, mums ir nepieciešams abu pušu teikta informācijas analīze.
Pētījuma priekšmets.
Mūsu pētījumā mēs vēlamies rast atbildes un secināt, kas tad ir iemesls respondentu atsaucībai vai gluži pretēji – ne atsaucībai.
Pētījuma mērķis.
Par cik, pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par pētāmo objektu, pētījumam ir konstruktīvs raksturs. Pētījumā mēs izmantojām divas metodes, kuru ietvaros centāmies noskaidrot:
1. pētnieku, profesionāļu domas par respondentu atsaucību un to ietekmējošiem faktoriem;
2. Noskaidrot respondentu domas par atsaucību pētījumos, cik būtiski ir tādi faktori, ka pētnieka izturēšanās, uzdotie jautājumi, vecums, dzimums, izskats u.c.
Hipotēze.
Mūsuprāt, intervētāja, pētnieka darba pieredze, ārējais izskats un atraktivitāte ir galvenie faktori veiksmīgai sadarbībai ar respondentu.
Pētījuma uzdevumi.
Lai veiktu šo pētījumu, izpētījām teorētisku pieeju šiem jautājumiem un salīdzinājām to ar reālu cilvēku pieredzi. Veicām intervijas ar personām, kas strādā socioloģisko pētījumu nozarē, lai uzzinātu viņu pieredzi un ar kādiem paņēmieniem intervētāji motivē indivīdus piekrist intervijām, aptaujām u.tml. Intervējamās personās ir Centrālās Statistikas pārvaldes un pētījumu centra SKDS. Centrālās Statistikas pārvaldes mērķis ir nodrošināt savlaicīgu, precīzu, pilnīgu statistisko informāciju par demogrāfiskajā, ekonomiskajām, sociālajām parādībām un procesiem un līdz ar to, šo iestāžu darbiniekiem ir liela pieredze mums interesējošos jautājumos. Pētījumu centrs SKDS ir privāta un neatkarīga pētnieciska kompānija, kuras galvenie darbības virzieni ir tirgus pētījumi, mārketinga pētījumi kā arī dažādi sabiedriskās domas pētījumi.
…