Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:421165
 
Evaluation:
Published: 14.01.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Kas ir birža?    2
  Biržas vispārējās funkcijas    2
  Biržu attīstība pasaulē    2
  Par Rīgas Fondu biržu    3
  RFB akcionāru struktūra    3
  OMHEX grupa    4
  Rīgas Fondu biržas padome un valde    4
  RFB tirdzniecības sistēma    5
  Tirdzniecības laiki    6
  RFB tirdzniecības sesijas laika grafiks    6
  Norēķini par darījumiem    6
  RFB biržas biedri    7
  RFB normatīvā bāze    7
  RFB noteikumi un nolikumi    7
  Nobeigums    8
Extract

Birža ir centralizēta tirgus vieta ar saviem tirdzniecības un norēķinu noteikumiem, kur vērtspapīru tirgus dalībnieki veic darījumus ar vērtspapīriem.
Biržu darbības pamatprincipi ir gadsimtiem seni, un to aizsākumi meklējami jau viduslaikos. Tad tirdzniecība starp pilsētām un valstīm bija lēna, tomēr cilvēki atrada veidu kā apmainīties ar precēm un ziņām par to, kur un kas ir nopērkams labāk un lētāk. Lai nodrošinātu pēc iespējas lielākam cilvēku skaitam iespēju apmainīties ar precēm un informāciju, tika veidoti pašreizējo biržu priekšteči – gadatirgi. Gadatirgi tika organizēti noteiktā, visiem zināmā vietā un laikā, kad sabrauca daudzi tirgotāji un pircēji. Tādējādi gadatirgū, noskaidrojot vairāku tirgotāju cenas, pircējs varēja noteikt konkrētās preces labāko cenu, kas apmierināja abas darījumā iesaistītās puses. Šādos gadatirgos tika ieviesti arī tirgošanās noteikumi, kurus ievērojot, tirgus dalībnieki varēja izvairīties no gadījumiem, kuros kāds dalībnieks krāpjas vai nevar izpildīt solījumus. Rezultātā pircējs varēja iegādāties preci, zinot, ka tā ir kvalitatīva, bet pārdevējs bija drošs par to, ka viņam samaksās.
Sapulcināt daudzos tirgus dalībniekus vienkopus bija izdevīgi visiem – gadatirgus organizatoram par ieguldīto darbu pienācās samaksa no katra tirgotāja, pircējam radās iespēja noskaidrot preču īsto cenu un iegādāties specifiskus produktus, kurus savā ciemā viņš iegādāties nevarēja, savukārt pārdevējam bija iespējams vieglāk un ātrāk izpārdot savu preču apjomu. Līdztekus preču apgrozībai, šādos gadatirgos pircējam un pārdevējam bija iespēja apmainīties arī ar informāciju. Tādējādi varēja noskaidrot arī to, kādas preces tirgū vēl ir nepieciešamas un par kādu cenu tās varētu pārdot. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register