Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:293088
 
Author:
Evaluation:
Published: 24.01.2006.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 3 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads   
2.  Kanālmalas apstādījumi   
  Gāzes iestāde   
  Basteja tilts   
  Basteja kalns   
  Aleksandra tilts   
3.  Strēlnieku dārzs   
  Strēlnieku biedrība   
4.  Esplanāde   
5.  Mazais Vērmaņa parks   
  Piemiņas obelisks Filipo Pauluči   
6.  Vērmaņa parks   
  “Mūzikas gliemežnīca”   
  Minerālūdeņu iestāde   
7.  Ķeizara dārzs   
8.  Ķeizara mežs   
  Rīgas Zooloģiskais dārzs   
9.  Torņakalna parks jeb “Arkādija”   
  Torņakalns   
10.  Izmantotā literatūra   
Extract

Lai cik dažādas arī nebūtu Rīgas daļas, 20.gadsimta sākumā tās tomēr bija vienots veselums, kurā viss bija savstarpēji saistīts – vēsturiski, ekonomiski, sabiedriski un arī sadzīviski. Rīgas savdabīgo un neatkārtojamo vidi lielā mērā noteica ilgā laikā pakāpeniski veidojusies tās iedzīvotāju līdzsvarotā mentalitāte un vienlaikus – viņu skaistuma un stila izjūta.
Rīga. Brīnišķīgā, neatkārtojamā pilsēta. Ar centru un nomalēm, ielām, celtnēm, dārziem un bruģa smaržu vasaras vakarā pēc lietus… Mīlama un mīlēta, jo – neaizmirstama. Vienīgā.Kanālmalas apstādījumi, kas aizņēma 10,5 hektārus lielu platību, bija skaistākais un savdabīgākais parks. Ar īpašu krāšņumu izcēlās teritorija starp Nikolaja tiltu un kanāla ieloku pie Dinaburgas stacijas.
Nocietinājumu norakšanas gaitā pilsētas kanāla abos krastos ierīkoja dekoratīvus stādījumus un celiņu tīklu strap tiem. Pēc ilggadīgā Rīgas pilsētas valdes Dārzu pārvaldes pilsētas dārzu direktora izcilā ainavu arhitekta Georga Kufalta ieceres 1880.gadā apstādījumus pārveidoja un papildināja ar jauniem stādījumiem.
Vairākas kādreizējo nocietinājumu bastionu un ravelinu vietas kanāla ielokos akcentēja lielas celtnes. Viena no tām bija Gāzes iestāde jeb fabrika, kas 1862.gadā sāka darbu kādreizējā Jēkaba ravelīna vietā. Šajā uzņēmumā, akmeņogles pārtvaicējot gāzē, ražoja mākslīgo deggāzi pilsētas apgaismošanai. Tācu gāzes iestāde pilsētas centrā stipri piesārņoja gaisu, tāpēc 1907.gadā to slēdza.
Gāzes iestādes inženiertehniskā projekta autors bija Berlīnes pilsētas gāzes fabrikas direktors Kīnels. Ēku kompleksa arhitektonisko veidolu radīja toreizējais Rīgas pilsētas arhitekts Johans Daniels Felsko.
Gāzes laternas Rīgas ielās parādījās 1862.gadā, pakāpeniski nomainot eļļas un spirta gaismekļus. Nedaudz vēlāk ielu apgaismošanā sāka izmantot arī petroleju.
Līdzās gāzes iestādei abus pilsētas kanāla krastus savienoja ķieģeļu spriešļa konstrukcijaā veidotais Basteja tilts, kas būvēts 1892.gadā pēc inženiera Ādolfa Agtes projekta un rīdziniekiem bija ļoti noderīgs. Pat vēlā rudenī pa to ik dienas pārgāja vairāki tūkstoši cilvēku. Tā, piemēram, 1898.gada 3.novembrī to skaits bija 13 866.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1134761
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register