Research Papers
Business and Law
Economics
Rīgas rajona jauniešu vidū populārākie Latvijas uzņēmumi-
Rīgas rajona jauniešu vidū populārākie Latvijas uzņēmumi
Research Papers22 Economics, Marketing, Advertising, Statistics
Nr. | Chapter | Page. |
Rezumējums | 4 | |
Uzņēmums un tā popularitāte | 5 | |
Kas ir uzņēmums? | 5 | |
Uzņēmumu veidi | 5 | |
Kas ir popularitāte? | 6 | |
Reklāma | 6 | |
Kas ir reklāma? | 6 | |
Reklāmas pamatprincipi | 7 | |
Jaunieši | 8 | |
Kas ir jaunieši? | 8 | |
Populārākie uzņēmumi starp Latvijas jauniešiem | 9 | |
Metodes apraksts | 9 | |
Pētījuma dalībnieki | 9 | |
Instrumentārijs | 9 | |
Pētījuma norise | 10 | |
Rezultāti | 10 | |
Secinājumi | 14 | |
Literatūras saraksts | 15 | |
Pielikums | 15 | |
Aptaujas anketa | 16 |
Populārākie uzņēmi jauniešu vidū tieši Latvijā vēl līdz šim nav bijuši pētīti, vismaz ne oficiālos avotos atrodamos pētnieciskajos darbos, kas vēl jo vairāk padara šo tematu interesantu. Edgars Grigorjevs ir veicis līdzīgu pētījumu, kur noskaidroja atpazīstamākos sociālos brendus starp Latvijas jauniešiem, taču mani vairāk interesē pelnoši un veiksmīgi uzņēmumi un tas, kādus uzņēmumus vairāk pamana jaunieši.
Kas ir uzņēmums?
Pēc definīcijas, uzņēmums ir organizatoriski saimnieciska vienība, kuru kā juridisku personu dibina fiziskas personas vai citas juridiskas personas. Ļoti nozīmīgi ir nošķirt uzņēmējdarbībā izmantojamo mantu un līdzekļus no privātpersonas (īpašnieka) mantas un līdzekļiem (Siņicins 75).
Ir neskaitāmas nozares, kur darbojas tieši uzņēmumi. Būtībā, uzņēmumi ir visi darba devēji un firmas, kas vairāk vai mazāk un veiksmīgāk vai neveiksmīgāk darbojas savā noteiktajā tirgus nišā.
To, vai uzņēmums ir veiksmīgs vai neveiksmīgs nosaka vairāki faktori – reklāma, produktu un/vai pakalpojumu kvalitāte, produktu un/vai pakalpojumu cena, uzņēmuma vecums un citi. Milzīga nozīme uzņēmuma veiksmei ir tieši reklāmai, nevelti reklāma tiek dēvēta par zinātni un sevī ietver zinātni par klientu psiholoģiju, vispārīgus noteikumus tirdzniecībā un reģionālās atšķirības.
Latvijā visi uzņēmumi ir jāreģistrē komercreģistrā (Valsts uzņēmuma likums, 2. nodaļa 5. pants).
Uzņēmumu veidi
Latvijā populārākais uzņēmumu veids ir komercsabiedrība, kas iedalās divās formās – personālsabiedrības un kapitālsabiedrības. Kapitālsabiedrības iedalās sabiedrības ar ierobežotu atbildību un akciju sabiedrība (Siņicins 77). SIA īpašnieki ir individuālie komersanti, kas ieguldījuši savus līdzekļus uzņēmuma attīstībā un tos nošķīruši no savas privātās mantas t.i., tās, kas nav piesaistīta uzņēmumam, tādejādi, uzņēmumam bankrotējot, cieš tikai konkrētajā uzņēmumā ieguldītie līdzekļi.…
Mūsdienās milzīga ietekme produktu tirdzniecībā ir reklāmai. Pētījumā iekļāvu gan teoriju par faktoriem, kas ietekmē popularitāti, gan aptaujas rezultātus, kas būtiski sasaucas ar teorijas sadaļā pausto. Pētījumam tika izvēlēta jauniešu auditorija. Kopumā tika aptaujāti 94 respondenti un 71 respondenta anketa tika iekļauta rezultātu apkopošanā. Saskaņā ar rezultātiem populārākais Latvijas uzņēmums 2009. gada 2. ceturksnī ir Latvijas Mobilais Telefons.
- AS "Latvijas Balzams"
- Pasaules ekonomisko krīžu ietekme uz Latvijas ekonomiku
-
Rīgas rajona jauniešu vidū populārākie Latvijas uzņēmumi
Research Papers22 Economics, Marketing, Advertising, Statistics
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Eiro ietekme uz Latvijas ekonomiku
Research Papers for secondary school15
Evaluated! -
Latvijas, Horvātijas un Norvēģijas valstu ekonomikas augsmes salīdzinošā analīze uz ražošanas funkcijas pamata
Research Papers for secondary school13
Evaluated! -
Narkotiku izplatība vidusskolnieku vidū Rīgas vieglās rūpniecības tehnikumā
Research Papers for secondary school23
Evaluated! -
Pieprasītākās profesijas Rīgas rajonā
Research Papers for secondary school11
-
Lats kā nacionālā Latvijas valūta un pāreja uz eiro
Research Papers for secondary school11