Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:469202
 
Author:
Evaluation:
Published: 19.12.2006.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 14 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Jēdzienu skaidrojums    4
1.  Romānika    6
1.2.  Romānikas sabiedriskā dzīve    7
1.3.  Kristīgā pasaule romānikas laikā    7
1.4.  Romānikas laikmeta universitātes    9
1.5.  Romānikas laikmeta mode    10
1.6.  Romānikas laikmeta mūzika    10
2.  Romānikas posma mākslas sākums    11
2.1.  Romānikas arhitektūras principi    11
2.1.1.  Romānikas laikmeta pilis    13
2.1.2.  Romānikas laikmeta kulta celtnes    14
2.1.3.  Francijas arhitektūra romānikas laikmetā    14
2.2.  Romanikas laikmeta tēlniecība    15
2.3.  Glezniecība    16
2.3.1.  Francijas tēlniecība un glezniecība    16
2.4.  Lietišķā māksla    17
3.  Romānikas laikmeta ievērojamākās personas    19
3.1.  Akvīnas Toms    19
3.2.  Svētais Asīzes Francisks    19
4.  Romānikas laikmeta valstis    21
4.1.  Romānika Francijā    21
4.2.  Romānika Itālija    22
4.3.  Romānika Vācijā    24
5.  Spilgtākie Romānikas piemēri    26
5.1.  Tulūzas Sensernē    26
5.2.  Klinī klosteris    26
5.2.  Otēnas Sv. Lācara (Saint Lazare) katedrāle    27
5.1.  Tulūzas Sensernē    27
5.3.  Speieres Doms    27
5.4.  Pizas katedrāles ansamblis    28
5.5  Vormsas katedrāle    29
  Nobeigums    30
  Izmantotā literatūra    31
  Pielikums    32
Extract

Raksturojot romāniku, pirmo reizi Eiropas vēsturē var runāt par vienotu stilu kultūrā un mākslā. Visās jomās, bet it īpaši arhitektūra tēlniecībā un lietišķajā mākslā mākslinieki sekoja vienam likumam - katra forma atbilda nepieciešamībai un funkcijai, viss tika veidots skaidrs, funkcionāli saprotams un vizuāli vienkāršs. Tas ir viens viduslaiku brīnumiem, jo to visu izgatavoja mākslinieks, kurs būtu I sauc par amatnieku un kurš bija samērā beztiesisks un sabiedrībai feodālajā hierarhijā atradās zemākajos slāņos. Tomēr amatnieku darbība bija ļoti aktīva un ietekmēja visas dzīves jomas. Amatnieki ceļoja no klostera uz klosteri, no vienas pilsētas uz citu, pārņēma daudzas jaunas mākslinieciskas idejas un pilnveidoja tās savā darbībā. Arī svētceļnieku kustība, kas šajā laikā bija īpaši populāra, darbojās -ī savdabīgs informācijas un pieredzes izplatības un apmaiņas tīk s.
Romānika izveidojās kā jauns stils, kura galvenā iezīme bija seno tautisko un klasiski antīko pazīmju sintēze. Vienojoša stila strauju veidošanos noteica arī arvien pieaugošā konkurence. To radīja jau": pilsētu iedzīvotāju pieprasījums pēc daudzām sadzīvē nepieciešamām lietām. Amatniecība līdzās lauksaimniecībai kļuva par r nodarbošanās veidu, ar kuru, ja vien izdevās apsteigt savus konkurentus ar kādu jaunu realizētu domu, varēja labi nopelnīt. Tieši lielai konkurences dēļ jau 1099. gadā tika reģistrēta pirmā amatnieki apvienība jeb cunfte, kas vēlāk kļuva par nozīmīgu pilsētnieku darba kontroles un tiesību aizstāvības iestādi. Var uzskatīt, ka no šī laika sākās pilsētu amatniecības uzplaukums.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register