Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:414884
 
Author:
Evaluation:
Published: 12.12.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Romantisma estētika    3
  Romantisma kopīgās iezīmes    6
  Vācu romantisms    8
  Franču romantisms, tā izveides priekšnosacījumi    9
  Angļu romantisms    11
  Romantisms literatūrā    12
  Franču romantisms literatūrā    14
  Viktors Igo (1802 - 1885)    14
  Vācu romantisms literatūrā    16
  Vilhelms Heinrihs Vakenroders (1773-1798)    16
  Novāliss (1772-1801)    16
  Heinrihs Heine (1797 - 1856)    17
  Angļu romantisms literatūrā    18
  Viljams Bleiks (1757 - 1827)    18
  Džordžs Gordons Bairons (1788 - 1824)    19
  Pērsijs Bišs Šellijs (1792 – 1822)    20
  Valters Skots (1771 - 1832)    20
  Romantisms glezniecībā    21
  Fransisko Hosē Goija (1746-1828)    21
  Teodors Žeriko (1791 - 1824)    22
  Ežens Delakruā (1798 - 1863)    22
  Romantisms mūzikā    24
  Nikolo Paganīni (1782 – 1840)    25
  Romantisms no politikas skatījuma    27
  Johans Gotlībs Herders (1744-1803)    27
  Izmantotā literatūra    29
Extract

Romantisma mākslai ir sava estētika, zināms māksliniecisko principu kopums, sava attieksme pret dzīvi. Romantisma estētika nes daudz jauna, progresīva estētiskās domas attīstībā.
Romantisma izcelšanās saistīta ar nemierīgu laikmetu Eiropas dzīvē. Lielā franču revolūcija, Napoleona kari un nacionālās atbrīvošanās kustība satricina iepriekšējo vērtību pamatus, uz racionālismu balstītās, it kā nemaldīgās patiesības.
Romantisma kustība izvēršas starp 1794.gadu, kad beidzas franču buržuāziskās revolūcijas augšupejas posms, un 1848.gadu, kad no jauna sākās buržuāziski demokrātiskā revolūcija, kurā sevi kā redzamu spēku jau pieteic proletariāts.
Daļa romantiķu ir saistīti ar feodālo opozīciju, kas vēršas pret buržuāziskās sabiedrības attīstību. Šie ideologi, kas noraida revolūciju, novēršas no viņiem netīkamās īstenības un uzstājas pret ideoloģiju, kas sagatavojusi revolūciju, t.i., pret materiālismu, apgaismību, vēršas pret buržuāzisko kārtību. Viņi idealizē monarhiju, aristokrātiju, kristietību. Uz šā pamata veidojas konservatīvais jeb reakcionārais romantisms.
Taču lielākā daļa romantiķu neapmierinātību ar kapitālisma attīstību un buržuāzijas valdonības tendencēm pauž progresīvā formā. Progresīvā romantisma pārstāvji (Šellijs un Bairons – Anglijā; Heine, Helderlīns Žans Pols – Vācijā; Igo, Misē, Ž.Sanda – Francijā u.c.), kritizējot esošo, skatienu vērš nākotnē. Viņi izvirza arī sociālistiski utopiskus ideālus, kas nav realizējami dzīvē mērķu un līdzekļu neskaidrības dēļ.
Romantismu kopumā raksturo vairāki vienoti estētiskie principi, kurus lielā mērā veido negatīva reakcija pret klasicismu, tā estētikas noliegums.
Klasicisti cildina valsti, turpretī romantiķi to kritizē kā indivīdu ierobežojošu spēku. Klasicisma lozungs ir saprāts, bet romantisma – jūtas. Klasicisma estētikas pamats ir kārtība un reglamentācija, bet romantiķu – brīvība un subjektīva impulsivitāte. Klasicisti savā estētikā proponē nemainīgu mieru kā skaistuma un cildenuma pamatu, turpretī romantiķi norāda mūžīgu kustību. Klasicisms mākslā tiecas pēc plastiskas pabeigtības, noslēgtības, bet romantisms – pēc gleznieciska spilgtuma un vienlaikus neierobežotības, pārvērtībām. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register