Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:762752
 
Evaluation:
Published: 09.03.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 1 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Rotordzinēja sastāvdaļas    5
3.  Rotordzinēja darbības princips    6
4.  Mazda RX-8    8
5.  Modeļi ar rotordzinēju    10
6.  Secinājumi    15
7.  Izmantoto uzziņas avotu saraksts    16
8.  Anotācija    17
9.  Pielikumi    18
Extract

Rotordzinējs ir viens no siltuma dzinēju veidiem, kas rada enerģiju degvielai sadegot. Mūsdienās siltuma jeb iekšdedzes dzinējus izmanto plaši kravu un pasažieru pārvadāšanā. Tos izmanto jūras, sauszemes un gaisa transports, bez kuriem nebūtu iedomājama nevienas valsts attīstība un tirdzniecība, kā arī pasaules attīstība kopumā.
Jau no seniem laikiem cilvēks ir izdomājis dažādus veidus, lai atvieglotu sev darāmos darbus, arot tīrumus ar zirgu, tādējādi izmantojot vilcējspēku – zirgu, vēršus u.c., kā arī dažādu veidu vēja un ūdens dzirnavas, kuras izmanto dabas radītu enerģiju. Laikam ritot un progresējot zinātnei, cilvēks ir iepazinis ūdens tvaika spēku un radījis tvaika dzinēju, kurš tika pielietots gan kuģošanā, kura vairs nebija atkarīga no vēja ātruma un virziena, gan kravu un pasažieru pārvadājumos pa dzelzceļu, gan ogļu raktuvēs, tādējādi ceļot ražīgumu un ogļu ieguves apjomu. Visi ieviestie izgudrojumi palīdzēja attīstīties dažādām saimniecības nozarēm, kas vienlaikus cēla arī pašu cilvēku labklājību.
Revolūciju izraisīja iekšdedzes dzinējs, kurš izmanto īpašu kurināmā veidu – degvielu, ko iegūst no naftas. Tas ir vēl efektīvāks par tvaika dzinēju, jo neaizņem daudz vietas un tam nevajag pārvadāt līdzi tik lielus enerģijas krājumus, kā to vajadzēja tvaika dzinējiem. Arī videi tas ir draudzīgāks, jo tam ir mazāk kaitīgo izmešu. No pašiem attīstības pirmsākumiem, kas aizsākās jau 19.gs. beigās, līdz pat mūsdienām šie iekšdedzes dzinēji ir ievērojami progresējuši. Tie ir kļuvuši jaudīgāki, ekonomiskāki un sarežģītāki. Tiem ir arī ļoti plašs pielietojums autotransportā, jūras transportā un aviācijā, kur arī izmanto reaktīvo dzinēju, kas ir mazāks un jaudīgāks, bet daudz neekonomiskāks. Visas mašīnas uz ceļiem mūsdienās lieto iekšdedzes dzinējus, izņemot tramvajus un trolejbusus, kuri izmanto ārēju enerģijas avotu – elektrību, ko saņem pa vadiem. Iekšdedzes dzinēji tiek darbināti galvenokārt ar benzīnu, dīzeļdegvielu vai biodīzeļdegvielu. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,48 €
Work pack Nr. 1121024
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register