MĒRĶIS:
Izpētīt literatūru un analizēt bērnu runas prasmes attīstīšanas problēmas. Veidot interesantus, radošus uzdevumus, kas sekmētu un veiktu runas attīstīšanas efektivitāti.
UZDEVUMI:
1. Izpētīt psiholoģiskos valodas apguves aspektus.
2.Izanalizēt bērnu prasmju attīstīšanas līmeņus un problēmas.
3.Veidot izpratni par bērnu problēmu rašanu.
4. Latviešu valodas mācību mērķis un uzdevumi.
5. Analizēt runas attīstīšanas galvenos uzdevumus.
6.Izpētīt un analizēt, kādas problēmas un kļūdas rodas runas attīstīšanā.
7.Runas attīstīšanas metožu un paņēmienu kopsavilkums.
8.Intergrēt prasmju attīstīšanas veidus ar runas attīstīšanas uzdevumiem.
9.Izstrādāt metodisko materiālu, kas sekmētu runas attīstīšanu.
Valodas apguves psiholoģiskie aspekti
Runas attīstīšanas ir viena no svarīgām cilvēka funkcijām. Runas attīstīšanas procesā veidojas psihiskās izziņas procesi. Runas attīstīšana pirmsskolas vecumā viens no svarīgākajiem uzdevumiem, tā kā valodas apguve cieši saistīta ar bērna apziņas attīstīšanu, ar apkārtējās pasaules izzināšanu, ar personības attīstīšanu. Caur valodu notiek bērna saskarsme ar apkārtējo pasauli un cilvēkiem. Pirmsskolas vecuma bērnu pedagogu uzdevums ir attīstīt bērnu runas prasmes, kas lai bērns būtu gatavs iet uz skolu un varētu tikt galā ar mācību programmu. PII ir svarīgi pievērst uzmanību katra bērna individuālām attīstības spējām, kā arī tagad ir ļoti daudz bērnu no mazākumtautību ģimenēm un bērna sociālajai videi. Ļoti bieži sastopami tagad bērni kam ir ļoti mazs vārdu krājums, kas prasa no pedagogiem, ne tikai to paplašināt bet arī aktivizēt. Bieži ir arī bērni kas neprot izteikt savas domas, pastāstīt par redzēto, dzirdēto... Bieži vien tas ir saistīts ar to, ka bērni neprot izmantot savu vārdu krājumu runā. Ir arī ļoti daudz psihisko apstākļu kas ierobežo bērnu izpausties.…