-
Runas mākslas nozīme vidusskolā
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 4 | |
Annotation | 5 | |
Ievads | 6 | |
Teorētiskā daļa | 7 | |
1.1. | Runas tehnika | 7 |
1.1.1. | Viedokļi | 7 |
1.2. | Runas priekšnesums | 10 |
1.2.1. | Skatuves runa | 10 |
1.2.2. | Daiļruna | 10 |
1.2.3. | Publiskā runa | 10 |
1.3. | Izskats, stāja un žesti | 12 |
1.3.1. | Izskats | 12 |
1.3.2. | Stāja | 13 |
1.3.3. | Žesti | 13 |
1.4. | Diskusija un debate | 14 |
1.4.1. | Saikne ar klausītājiem | 14 |
1.4.2. | Atbildes uz jautājumiem | 14 |
2. | Praktiskā daļa | 15 |
2.1. | Kā sagatavot veiksmīgu publisko runu | 15 |
2.1.1. | Pirmais priekšnoteikums runātājām - ko? (Par ko es runāšu). | 15 |
2.1.2. | Otrais - kam? | 15 |
2.1.3. | Runas plāns | 16 |
2.1.4. | Runas kompozīcija | 16 |
2.1.5. | Ievads | 16 |
2.1.6. | Iztirzājums | 17 |
2.1.7. | Nobeigums | 18 |
2.2. | Runas analīze | 18 |
2.2.1. | Teikumu loģiskā analīze | 18 |
2.2.2. | Teikuma melodija | 18 |
2.3. | Runas izkopšana | 19 |
2.3.1. | Vingrinājumi lūpām | 19 |
2.3.2. | Apakšžokļa vingrinājumi | 20 |
2.3.4. | Ātrrunas vingrinājumi | 20 |
2.4. | Ārējais izskats | 20 |
2.4.1. | Apģērbs | 21 |
2.4.2. | Stāja | 21 |
2.4.3. | Gaita | 22 |
2.4.4. | Atrašanās vieta | 22 |
2.4.5. | Formālā āriene | 22 |
2.5. | Pirms uzstāšanās | 24 |
2.6. | Runas priekšnesums | 25 |
2.6.1. | Saikne ar klausītājiem | 25 |
2.6.2. | Atbildes uz jautājumiem | 26 |
2.7. | Motivācija | 26 |
Secinājumi | 28 | |
Priekšlikums | 28 | |
Izmantotā literatūtra | 29 |
Secinājumi
Autore ir izpildījusi visus darbā izvirzītos uzdevumus: iepazinusies ar runas tehnikas pamatiem, izpētījusi publiskās runas veidus un runas mākslas pamatlikumus, noskaidrojusi kā jaizskatās atbilstoši runas tematam un auditorijai, ievākusi informāciju par to kā veiksmīgi atbildēt uz klausītāju uzdotajiem jautājumiem un uzrakstījusi īsu rokas grāmatu vidusskolēnam par publikso uzstāšanos.
Autore darbu veicot pārliecinājās, ka prasme publiski uzstāties nesastāv tikai no spējas skaidri un daiļrunīgi runāt. Darba autorei izdevās noskaidrot pamatprincipus runas mākslā, kurus pielietos gan ikdienā, gan skolas vajadzībām. Izdevies atklāt dažādus veiksmīgus paņēmienus kā pārliecināt sevi un savu viedokli auditorijas priekšā, kā arī autore noskaidrojusi kā pārvarēt uztraukumu, kas rodas pirms uzstāšanās. Autorei izdevies apkopot dažādus artikulācijas aparāta un ātrrunas vingrinājumus, gan līdzskaņu un divskaņu, gan patskaņu un līdzskaņu izrunāšanai, kas palīdz attīstīt artikulācijas aparātu un novērš dikcijas traucējumus. Autorei rokas grāmatas beigās izdevies dod skolēniem motivējošus padomus, saistot tos ar literātu un ievērojamu cilvēku atziņām.
Autore uzskata, ka darbs var tikt izmantots kā metodiskais materiāls un piemērs jebkuram skolēnam par publisikās uzstāšanās pamatprincipiem, lai iemācītos kā ar panākumiem uzstāties publiski, gan ikdienišķā, gan formālā saziņā.
Priekšlikums
Izstrādāto darbu var turpināt, veidojot interaktīvu materiālu par runas mākslu un publisko uzstāšanos, iesaistot procesā jauniešus, kuri nav zinoši šajā jomā.…
Zinātniski pētnieciskais darbs Darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas, kurā aplūkotas tēmas, kas saistītas ar publisko runu, un praktiskās daļas, kurā autore raksta pamācošu rokas grāmatu vidusskolēniem par publisko runu un uzstāšanos. Darbs var tikt izmantots kā metodiskais materiāls un piemērs jebkuram skolēnam par publisikās uzstāšanās pamatprincipiem, lai iemācītos kā ar panākumiem uzstāties publiski, gan ikdienišķā, gan formālā saziņā.
- Publiskā runa
- Runas kultūra
- Runas mākslas nozīme vidusskolā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Publiskā runa
Research Papers for secondary school5
-
Runas kultūra
Research Papers for secondary school3
-
Prezentācijas māksla
Research Papers for secondary school16
-
Retorikas liktenis viduslaikos, baroka laikmetā, 19. - 20.gs.
Research Papers for secondary school3
-
Emocijas un jūtas publiskajā runā
Research Papers for secondary school5
Evaluated!