Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:244687
 
Author:
Evaluation:
Published: 28.02.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Runu veidi    4
  Ja runa tiek rakstīta citam cilvēkam    4
  Runas tapšanas process    5
  Runas struktūra    6
  Ievads    6
  Iztirzājums    7
  Nobeigums    8
  Runas valoda    9
  Tehniski padomi    9
  Nobeigums    10
  Literatūra    11
Extract

Pastāv daudzi un dažādi komunicēšanas veidi, bet ir būtiski iemesli, kāpēc ir svarīgi izmantot personisko komunikāciju un tieši runas. Pirmkārt, runas ir vispārliecinošākais komunikācijas veids. Otrkārt, runas nodrošina divvirzienu komunikācijas iespējas. Treškārt, ar runas palīdzību var piešķirt cilvēka seju organizācijai vai uzņēmumam, kuru orators pārstāv. Tādā veidā to padarot daudz saprotamāku, tuvāku un atmiņā paliekošāku sabiedrībai. Un visbeidzot, runas var izmantot, kā vēl vienu veidu ziņas atkārtošanai, kas jau ir sniegta ar mediju vai vēstuļu palīdzību (Smith, R., D. 1996: 356). Tieši runājot auditorijas priekšā mēs varam novērot tās reakcijas uz vēstījuma argumentiem un attiecīgi reaģēt. Piemēram, ja auditoriju vēstījums neuzrunā orators var mainīt vēstījuma pasniegšanas veidu, vairāk izskaidrot neskaidras lietas, kā arī atbildēt uz precizējošiem jautājumiem. Runas ir arī viens no lētākajiem komunikācijas veidiem.
Darbā tiks apskatīta runu rakstīšanas specifika un sniegtas atbildes un jautājumu, kā uzrakstīt labu runu: kā sagatavoties runas rakstīšanas, kā to piemērot auditorijai, kā piesaistīt un noturēt publikas uzmanību, kāda valoda būtu jālieto, kā arī no kādām kļūdām runu rakstīšanā būtu jāizvairās.
Var izšķirt trīs pamata runu veidus: pārliecināšanas runu, informatīvo runu un svētku runu. Tāpat var rakstīt runu ar mērķi motivēt, aktualizēt kādu notikumu vai izklaidēt.
Pārliecināšanas runa ir vissvarīgākais profesionālās, komerciālās, politiskās vai sabiedriskās ikdienas runas veids (Mencels, V. 2002:7-8). Pārliecinošās runas mērķis ir pārliecināt auditoriju pieņemt runātāja uzskatus, mainīt auditorijas attieksmi kādā jautājumā un mudināt uz konkrētu rīcību. Runas tēzē, kas parasti ir ievada pēdējais teikums tiek skaidri formulēta doma par ko tiks pārliecināts (Norfolk Academy). Pārliecināšanas runu reizēm sauc arī par viedokļa izteikšanas runu, jo runātājs vienmēr pārstāv vai nu kādu viņam uzdotu, vai arī savu viedokli. Lai sasniegtu pārliecināšanas runas mērķi, argumentācija parasti tiek izteikta vienpusēji. Runas izklāsts aprobežojas ar būtisko. Plaša lietišķās informācijas iztirzāšana varētu klausītājus tikai samulsināt un novirzīt no rīcības mērķa. Pārliecināšanas runas nobeigumā tiek izteikts aicinājums. Ar pārliecināšanas runu galvenokārt cenšas iedarboties uz klausītāja gribu un jūtām (Mencels, V. 2002:7-8).…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1198823
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register