Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:438932
 
Author:
Evaluation:
Published: 15.09.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 18 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Mācīšanās veidu raksturojums    4
1.1.  Sacensība    4
1.2.  Sadarbība    6
1.2.1.  Darbs grupās    6
1.2.2.  Kooperatīvā mācīšanās    6
1.3.  Individuālais darbs    9
2.  Sākumskolas vecumposma raksturojums    11
2.1.  Kognitīvā attīstība    11
2.2.  Fiziskais raksturojums    12
2.3.  Sociālā attīstība    13
3.  Mācību veidu izmantošanas sākumskolā izpēte    14
3.1.  Pētījuma bāze un organizācija    14
3.2.  Pētījuma rezultāti un analīze    15
  Secinājumi    18
  Izmantoto avotu un literatūras saraksts    20
  Pielikumi    21
Extract

1. Mācīšanās veidu raksturojums
1.1. Sacensība

Sacensība- savu spēju, dotību, talanta, meistarības u. tml. Samērošana ar citiem, cenšoties pārspēt un sasniegt labāku rezultātu (sportā, konkursā, spēlē, darbā, mācībās u.c.) [13, 151].
Skolās, tāpat kā daudzās citās mūsu sabiedrības institūcijās, kā sociāla vērtība ir tikusi atbalstīta sacensība. Tās principi atspoguļojas atzīmju likšanas sistēmā, skolēnu izvietošanā pa paralēlklasēm, izcilnieku noteikšana, uzlīmju izsniegšanā, sadalīšanā censoņos un neveiksminiekos, skolēnu izmitināšanā, kontroldarbu izkārtojumā, skolu sniegtajos pārskatos utt.
Izglītībā lielākais izdomājums ir mīts par sacensību: ja starp skolēniem nebūtu izvērsta sacensība, viņi neveltītu mācībām visas iespējamās pūles [3,12].
Skolotāji bieži uzsver starpību starp dažādu skolēnu veikumu vai sasniegumiem, uzslavējot tos, kam veicies, un kritizējot citus, kuriem ir sliktāki sasniegumi. Salīdzinot skolēnus, tiek veicināta sacensība starp viņiem. Iedalīšana un grupēšana pa zināšanu līmeņiem arī veicina sacensības garu, turklāt skolu ziņojumi, kas sastata skolēnus pēc sekmju līmeņa, uztur spēkā iedomu, ka cilvēks ir pelnījis vietu un viņam ir vērtība tikai tad, ja viņš var būt pārāks par citiem [3, 90].
Tieši sacensības būtība, kas klasi sadala uzvarētājos un zaudētājos, audzēkņus padara par konkurentiem un izjauc harmoniskas attiecības klasē. Šādos apstākļos labi jūtas tikai sekmīgie un azartiskie audzēkņi, turpretī zaudētāju kārtējai neveiksmei pievienojas nepilnvērtības izjūta un realitātei neatbilstošs priekšstats par sevi [8, 22]. Pašpaļāvīgi skolēni – neatkarīgi no tā, vai viņos dominē intelektuāls, sociālas, fiziskas vai emocionālas attīstības ievirze,- ir pārliecināti, ka spēj izpildīt izvirzītās prasības, un tāpēc nemēģina pārkāpt uzvedības normas. Turpretim pašpaļāvības trūkums, kas pieaug sacensības sistēmas ietekmē, daudziem skolēniem rada liekas problēmas [3, 12]. Klasē, kur valda sacensības gars, skolēnos neattīstās pašapziņa, jo katra bērns sniegums tiek samērots ar to, ko veic citi. Nebūdams drošs par savu stāvokli, ikviens skolēns tiecas atrast savu vietu, pieņemamā vai nepieņemamā veidā tiekdamies izrādīties labāks par citiem. Sacensības gars, ko pastiprina grupēšana pēc sekmēm un ko veic vecāki un skolotāji iepotē skolēnos, rada priekšstatu, ka jāizceļas un jābūt labākam par citiem (..). …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1149833
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register