Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:613177
 
Evaluation:
Published: 02.10.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Teorētiskā daļa    4
1.1.  marketinga plānošana    4
1.2.  Produkts    5
1.3.  Pircēji, tirgus un konkurenti    5
1.4.  Cena    7
1.5.  Virzīšana tirgū    8
1.6.  Riska aprēķināšana    9
1.7.  Finansu plāna sastādīšanas principi    10
2.  Praktiskā daļa    14
2.1  Situācijas apraksts    14
2.2.  Mārketinga plānošana    14
2.2.1.  Mērķa tirgus    14
2.2.2.  Ieiešana tirgū    15
2.2.3.  Konkurētspējas novērtējums    18
2.2.4.  Cenu politika    20
2.2.5.  Reklāma    20
2.2.6.  Risks    21
2.3.  Finansu plāns    23
2.3.1.  Pamatlīdzekļu amortizācija    23
2.3.2.  SIA „ST” finansu pārskats pēc gadiem    24
2.3.2.1.  2005. gada pārskats    24
2.3.2.2.  2006. gada pārskats    27
2.3.2.3.  2007. gada pārskats    30
2.3.2.4.  2008. gada pārskats    33
2.3.2.5.  2009. gada pārskats    36
  Secinājumi    39
  Literatūras saraksts    40
Extract

Šis darbs ir veltīts mārketinga plāna izstrādes principu pētīšanai. Darba mērķis bija izpētīt un pielietot praktiski iegūto informāciju par mārketingu un tā darbības kompleksa sastāvdaļām. Darba objekts: Daugavpils sadzīves tehnikas tirgus.
Darbs satur 2 daļas: teorētisko un praktisko. Teorētiskajā daļā ir apskatītas mārketinga darbības galvenās sastāvdaļas: produkts, tirgus, cena, kā arī preces virzīšana tirgū. Šīs daļas uzdevums ir izpētīt to sastāvdaļu analīzes metodes. Praktiskajā daļā ir aprakstīts uzņēmums, kuram uzņēmējdarbības sākšanai ir vajadzīgs kredīts bankā. Tādēļ tika izveidots mārketinga plāns un tam atbilstošs finansu plāns, kuru uzdevums ir parādīt uzņēmuma attīstības tendences nākotnē un spēju atmaksāt kredītu noteiktajā laikā un ar bankas noteiktajiem procentiem.
Darbā tika pielietota dažāda literatūra. Pētot mārketinga darbības sastāvdaļas un veidojot mārketinga plānu ļoti plaši tika izmantota mācību literatūra un lekcijas. Galvenie informācijas avoti par rādītāju skaitīšanu, interpretēšanu un finansu plāna sastādīšanas principiem bija R. Alsiņas un H. Dideriha grāmatas.
Darba tēma ir ļoti plaša, tāpēc darbā neizdevās pilnība apskatīt visas mārketinga darbības sastāvdaļas. Praktiskajā daļā galvenie ierobežojumi saistīti ar daudzu apjomīgo un sarežģīto momentu neapskatīšanu (PVN maksājumi, finansiāli sarežģītie pakalpojumi – līzings, pārdošana kredītā) un aprēķinu veikšana tika izdarīta bez tiem.
Mārketings kā biznesa darbība ir sistēma, kurā ir iekļauti produktu plānošana, cenu veidošana, sadale un virzīšana mērķtirgū, lai īstenotu organizācijas mērķus.
Mārketinga mērķi ir:
Patēriņa palielināšana;
Patērētāju vajadzību un vēlmju apmierināšana;
Produktu izvēles dažādība
Dzīves līmeņa paaugstināšana
Lai panāktu vēlamo pircēju attieksmi pret piedāvātajiem produktiem, organizācijas veic mārketinga vadīšanas pasākumu kopumu
Mārketinga darbība ir balstīta uz 4 galvenajiem pasākumu kompleksiem, tā saucamais mārketings – MIX, kura struktūra ir parādīta 1.1.1. attēlā.
Lai īstenotu organizācijas mērķus tirgū un veiksmīgi veiktu mārketinga pasākumu kompleksu, jāveic mārketinga vadīšana, kas iever sevī:
plānošanu (jāizstrādā mārketinga stratēģiskais plāns)
darbības (plāna īstenošana)
kontrole (rezultātu vērtēšana un koriģēšana)
analīze (visu iepriekšējo posmu analīze)
[5,24. lpp.,28. lpp., 53. lpp,100.lpp, 102-103. lpp.]
Mārketinga plānu ir nepieciešams izstrādāt, lai:
uzsāktu uzņēmējdarbību un noskaidrotu nepieciešamo resursu daudzumu un novērtētu biznesa idejas realitāti un izvēlētās darbības izdevīgumu;
izvērtētu esošo uzņēmumu un izanalizētu tālākās attīstības iespējas;
piesaistītu kompanjonu vai investoru;
saņemtu kredītu;
privatizētu kādu objektu;[2,6-10]
Produkts ir viss, kas tiek saņemts maiņas ceļā – taustāms un netaustāms, ieskaitot psiholoģiskus, fizioloģiskus un sociālus ieguvumus. Produkts var būt prece vai pakalpojums. Lai sekmīgi realizētu produktu, vispirms ir jānoskaidro, kāds produkts ir nepieciešams tirgū. Jāaizpēta piedāvāto preču un pakalpojumu tirgus, jāanalizē mikro- un makrovide.
Produkta diferenciācija ir produkta atšķirības panākšana līdzīgu produktu vidū. Produktam ir jāatšķiras no citiem. Ja trūkst atšķirību, klientam būs maz iemeslu vai to nebūs vispār izvēlēties jūsu preci konkurējošo vidū. Produkta atšķirības var būt reālas (izskats, garša, smarža) vai šķietams, ko panāk ar cenu veidošanu vai vizuālām atšķirībām, ko dod iesaiņojums. [1,55 -57]
1.2.Pircēji, tirgus un konkurenti
Pircējs ir persona (personu grupa, organizācija), kas pērk preci vai pakalpojumu sev pašam vai kādam citam. Pircējs šo preci var patērēt, bet varbūt viņš to iegādājas, lai pārdotu tālāk un gūtu peļņu. Patērētājs ir persona, kas ir preces (pakalpojuma) galarezultāta lietotājs. Uzņēmumam ir jāapmierina gan pircējs, gan patērētājs, taču primārās ir pircēja vajadzības. Pirms uzņēmējs sāk kaut ko ražot (pārdot), galvenais ir noskaidrot, kam ir vajadzīga šī prece, tātad – mērķa tirgus.
Mērķa tirgus ir pircēju grupa ar līdzīgām vēlmēm un vajadzībām, kas gatava visvairāk pirkt uzņēmuma piedāvātās preces vai pakalpojumus, nodrošinot lielākus un stabilākus ieņēmumus.[1,53-54]
Svarīgs, tirgu raksturojošs rādītājs ir tirgus ietilpība, kas parāda iespējamo preču realizācijas apjomu visiem nozares uzņēmumiem kādā laika periodā. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register