Ikviena bērna lielais notikums ir pirmā skolas diena, ar to aizsākās ilgais un brīžam grūtību pilnais ceļš uz izglītību. Bērnam mainās ierastā vide, palielinās atbildības sajūta un jākļūst patstāvīgam. Bet galvenais jautājums ir, vai bērns ir gatavs šīm nozīmīgajām pārmaiņām, vai skola viņam neliksies kā mokas, kā nepārvarams šķērslis, kas katru dienu jāpārvar.
Jaunos apstākļos katrs cilvēks pārdzīvo emocionālu diskomfortu. Emocionālā diskomforta stāvoklis izsauc iekšēju sasprindzinājumu, vērīgumu, grūtības gan intelektuālajā, gan personības attīstībā. Tādā situācijā mācību process kļūst problemātisks, bet potenciālais teicamnieks var sākt atpalikt un kavēt skolu. Tāpēc es izvēlējos referāta tematu “Sākumskolēna gatavība skolai”.
Pētījuma objekts ir jaunākā skolas vecumposma attīstība.
Pētījuma priekšmets ir sākumskolēna gatavība skolai.
Pētījuma mērķis ir jaunākā skolas vecuma bērna attīstības līmenis, kurš gatavs uzsākt skolas gaitas.
Pētījuma uzdevums ir iepazīt un izanalizēt teorētisko literatūru par sākumskolēna gatavību skolai.
Pētījuma metode ir literatūras studiju metode.
Referātā es apskatīšu jaunākā skolas vecuma bērnu fizisko, garīgo, psiholoģisko un intelektuālo attīstības līmeni, ar kādu bērns var uzsākt pilnvērtīgas mācības skolā, lai viņam nerastos kompleksi, nepatika, nogurums pret mācību darbu. Kas jādara vecākiem un skolotājiem, lai sākumskolēni skolā mācītos ar prieku un patiku. Kā arī uzskaitīšu informāciju, kuru būtu nepieciešams audzinātājam ievākt par saviem skolēniem, lai veiksmīgi varētu strādāt ar tiem.…