Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:638015
 
Author:
Evaluation:
Published: 12.03.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 10 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Teoretiskā daļa   
  Ievads    4
1.1.  Kas ir atmiņa?    4
1.2.  Atmiņas struktūra    5
1.3.  Atmiņas darbības mehānisms    6
1.3.1.  Kas nomāc mūsu atmiņu?    6
1.3.2.  Cik daudz spējam atcerēties?    8
1.4.  Atmiņas veidi un klasifikācija    8
1.5.  Īslaicīgā atmiņa    11
1.6.  Ilgtermiņa atmiņa    12
1.7.  Atmiņas modeļi    14
1.8.  Aizmiršana    17
1.9.  Aizmiršanas līkne    18
1.10.  Iegaumēt un atcerēties    20
2.  Praktiskā daļa    23
2.1.  Anketēšanas rezultāti    23
2.2.  Intervijas analīze    24
  Secinājums    25
  Literatūras saraksts    26
Extract

1.1.KAS IR ATMIŅA?

Hulmēts Benešs stāstīja, ka atmiņa ir procesu komplekss centrālajā nervu sistēmā, kas nodrošina mūsu individuālās pieredzes uzkrāšanu un reproducēšanu. Spēja saglabāt dzīves laikā iegūto informāciju ir viena no raksturīgākajām nervu sistēmas īpašībām. Ja cilvēkam nebūtu šīs spējas, viņš visu mūžu būtu jaundzimušā līmenī, nespētu plānot savu rīcību, mērķtiecīgi veikt kādu darbību, saprātīgi izvairīties no kļūdām.
Ne jau viss saglabājas atmiņā. Vienlaikus ar informācijas uztveršanu notiek informācijas zaudēšana – aizmiršana. Cilvēks aizmirst lielāko daļu no saņemtās informācijas. Bez informācijas atlases un tās izdzēšanas no atmiņas cilvēks vārda tiešā nozīmē neslīktu nepārtraukti pieplūstošo faktu jūrā. Tas būtu tikpat slikti kā nespēja atcerēties. Pašreiz zinātnieki cenšas kaut aptuveni noteikt cilvēka smadzeņu informācijas ietilpību. Ir aprēķināts, ka atmiņā saglabājas tikai viens procents no visas informācijas, ko cilvēks saņem. Pastāvīgi notiek informācijas atlase, un saglabājas tikai svarīgākā informācija, kura ir nepieciešama indivīda izdzīvošanai. Ne visi kairinātāji, kas iedarbojas uz cilvēku, tiek uztverti apzināti. Lielāko daļu uztver neapzināti. [1]
Atmiņu vajag trenēt
Normāla novecošana ir tāda, ka vispirms cilvēks lasa intelektuālu presi, piemēram, Rīgas Laiku, pēc tam Santu un beigās – tikai Privāto Dzīvi. Protams, tas nav attiecināms uz visiem vienādi, taču ar gadiem cilvēku arvien mazāk saista informācija, kas prasa piepūli. Gribas kaut ko vieglāku. Tiem, kuri visu mūžu mācās, apmeklē kursus un seminārus, šis process aizkavējas.
Ja ir izjūta, ka atmiņa pavājinās, jāsāk par to rūpēties, bet nevajag krist panikā un domāt, ka tā ir kādas slimības pazīme. Galva nav atkritumu kaste, to nevajag piebāzt ar ziņām, ko var pierakstīt, ierakstīt mobilā telefona plānotājā vai citādi piefiksēt. Sevi jāmīl un atmiņa jātrenē – jāmācās svešvalodas, jārisina krustvārdu mīklas. [7]

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,48 €
Work pack Nr. 1137028
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register