Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
7,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:365470
 
Evaluation:
Published: 29.01.2024.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 34 units
References: Used
Time period viewed: 2021 - 2025 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  ANOTĀCIJA    2
  ABSTRACT    3
  SATURS    4
  IEVADS    5
1.  MĀKSLĪGAIS INTELEKTS KĀ IZGLĪTĪBAS PROCESA ELEMENTS    8
1.1.  Mākslīgais intelekts kā izaicinājums augstākajā izglītībā    8
1.2.  Sarunbotu jēdziena konceptualizācija socioloģijā    11
1.3.  Sarunbotu izmantošana augstākajā izglītībā priekšrocības un trūkumi    13
2.  SARUNBOTU IZMANTOŠANAS AUGSTĀKAJĀ IZGLĪTĪBĀ IZPĒTES PARADIGMAS    19
2.1.  Sarunbotu uzbūves un darbības principu raksturojums    19
2.2.  Iepriekš veikto pētījumu apskats par sarunbotu izmantošanu    21
2.3.  Ekspertu viedokļa izpētes socioloģiski teorētiskā pieeja    23
3.  SARUNBOTU IZMANTOŠANAS AUGSTĀKAJĀ IZGLĪTĪBĀ PRIEKŠROCĪBAS UN TRŪKUMI EKSPERU SKATĪJUMĀ    26
3.1.  Pētījuma metodoloģijas apraksts    26
3.2.  Pētījumā iegūtā informācija par sarunbotu izmantošanu augstākajā izglītībā    28
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    36
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    38
  PIELIKUMI    42
Extract

Mākslīgais intelekts ikdienas dzīvē pastāv jau gadiem ilgi, piemēram, virtuālie palīgi kā “Siri” un “Alexa”, personalizēti ieteikumi no dažādiem internetveikaliem vai straumēšanas pakalpojumiem kā “Spotify” un “Netflix”, taču tikai pēdējos gados tā ietekme uz dažādiem sabiedrības aspektiem, tostarp izglītību, kļuvusi izteiktāka. Lai gan par mākslīgo intelektu runā jau vairākus gadus, tikai 2023. gadā sabiedrībā Latvijā strauji izplatās šis termins un interese par to (Sinnott N., 2018).
2022. gada 25. oktobrī Eiropas komisija publicēja pamatnostādnes mācībspēkiem par mākslīgā intelekta izmantošanu izglītībā. Tiem mācībspēkiem un izglītības iestāžu vadītājiem, kuriem ir augstākā līmeņa zināšanas digitālās izglītības jomā, tiek sniegti norādījumi par to, kā integrēt mākslīgo intelektu mācību programmās, vienlaikus pievēršoties arī ētikas apsvērumiem. Mērķis šīm pamatnostādnēm ir palīdzēt mācībspēkiem izprast mākslīgā intelekta lietotņu un datu izmantošanas potenciālu izglītībā un informēt par iespējamajiem riskiem (Digitālās izglītības rīcības plāns…, 2022). 2023. gada pirmajā pusē Eiropas Savienības centrālais datu regulators pavēstīja, ka tiek veidota darba grupa, lai palīdzētu dalībvalstīm risināt ar sarunbotu (no ang. val.: chatbot, chatterbot) “ChatGPT” saistītos jautājumus, par cik skolēni un studenti sāka izmantot sarunbotus skolas darbu izpildei, jo tie ir pietiekami advancēti, lai atbildētu uz gandrīz jebkuru studējošā jautājumu, un tie turpina attīstīties (Goujard C., 2023). San Ignacio de Lojolas universitātes 2019. gada pētījumā “Mākslīgā intelekta ietekme uz augstāko izglītību” tika noskaidrots, ka jaunās tehnoloģijas veido digitālo plaisu, kā iemeslu minot konfliktus un atšķirības starp paaudzēm. Līdz ar mākslīgā intelekta izmantošanu augstākajā izglītībā, rodas arī jauni izaicinājumi, taču pētījumā tiek uzsvērts, ka izglītības sistēmai ir jāpielāgojas jaunajai digitālajai videi. …

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register