Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:196567
 
Author:
Evaluation:
Published: 30.05.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 23 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Ģimene - bērna saskarsmes iemaņu veidošanas pamats    6
2.  Saskarsmes funkcijas pedagoģiskajā procesā    10
3.  Saskarsmes struktūra skolā    14
3.1.  Dažādu komunikācijas veidu pielietojums klasē    16
3.2.  Skolotāja un skolēna mijiedarbība saskarsmē    19
4.  Psiholoģiskās barjeras skolēna un skolotāja attiecībās    25
5.  Saskarsmes ietekmes uz pedagoģisko procesu izpēte    28
  Nobeigums    33
  Bibliogrāfija    35
Extract

Mūsdienās liela loma tiek piešķirta cilvēkam un viņa eksistencei sabiedrībā. Cilvēka spēju integrēties sabiedrībā nosaka viņa personības īpašību kopums, pie kura veidošanās svarīga vieta ierādāma skolai. Skolā veidojas bērna komunikācijas pieredze kolektīvā. Tas, kā skolēns iekļaujas kolektīvā jau pirmajos skolas gados, lielā mērā nosaka viņa tālāko attīstību, viņa veiksmes un neveiksmes mācību un socializācijas procesā.
Cilvēks no pirmā līdz pēdējam elpas vilcienam dzīvo citu cilvēku vidū. Jebkuru mijiedarbību starp cilvēkiem sauc par saskarsmi. Raugoties uz cilvēkiem kā uz sociālām būtnēm, ir skaidrs, ka tos var izprast vienīgi viņu savstarpējās saskarsmes veidos. Katrs indivīds, tai skaitā skolēns, ar savstarpējo saskarsmi tiecas apmierināt savu vajadzību piederēt pie kaut kā, būt lielāka sociāla organisma daļai. Saskarsme tiek realizēta visdažādākajos veidos - ar vārdiem, žestiem, mīmiku, darbībām vai to rezultātiem. Katram cilvēkam jau no mazotnes būtu jāapgūst saskarsmes mehānismi, lai tos pareizi lietotu.
Par audzināšanas reālo un sociālo vēsturi cilvēces pastāvēšanas periodā zinātniekiem vēl ir zināms salīdzinoši maz. Vairāk pētīta izglītības institūciju rašanās un pedagoģisko ideju virzība. Kā ģimenes dzīvoja patiesībā, kā veidoja savu ikdienu, kādi sociālie un ekonomiskie apstākļi ietekmēja viņu dzīvi un līdz ar to arī bērnu audzināšanu? Dažādām pētnieku grupām par to ir atšķirīgi uzskati. Francūzis Filips Ariess izvirzīja tēzi, ka viduslaikos bērnu dzīves sfēra nebija nošķirta no pieaugušajiem ne telpiski, ne kulturāli. Bērnu pieskatīšanas un audzināšanas iestāžu apmeklēšana arī bija sveša. Nabadzīgākajās ģimenēs bērni uzreiz tika iekļauti pieaugušo darījumos un rūpēs. 16. un 17.gadsimtā sākās bērnu virzība no viņu pilnīgās pasaules brīvības un nepiespiestības izjūtas uz sabiedrības pedagoģisku dresūru, iesaistot tajā skolu. Šī perioda izpēte liecina par arvien lielāku bērnu emocionalitātes un dabiskuma apspiešanu. 17.gadsimtā tādi ievērojami pedagogi kā Komenskis un Ruso aizsāka to, ko šodien sauktu par modernu audzināšanas mācību: bērnus novēro, gūst priekšstatu par viņu individuālu augšanu un sakarību starp bērnību un vēlāko personību.[6]…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1194100
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register