Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Saskarsmes grūtību un bērna motivācijas apmeklēt pirmsskolu saistība

     Evaluated!

    Research Papers24 Pedagogy

4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:261230
 
Author:
Evaluation:
Published: 19.05.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 25 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Galveno jēdzienu skaidrojumi    5
3.  Saskarsmes būtība un nepieciešamība    6
4.  Saskarsmes grūtības    12
5.  Sociālie motīvi, to daudzveidīgums un īss raksturojums    14
5.1  Grupu ietekme    14
5.2  Motivācijas pastiprinātāji    17
5.3  Sasniegumu motivācija    18
6.  6-7 gadu vecu bērnu vecumposma raksturojums    21
7.  Kopsavilkums    25
8.  Nobeigums    26
9.  Literatūras saraksts    27
Extract

Kursa darba mērķis: izpētīt bērnu savstarpējās attiecības grupā, bērna motivāciju apmeklēt pirmsskolu.

Uzdevumi:
1. Iepazīties ar galveno jēdzienu definīcijām.
2. Analizēt literatūru par saskarsmi.
3. Analizēt literatūru par motivāciju.
4. Apzināt 6 –7 gadu vecu bērnu vecumposma īpatnības.
5. Apkopot iegūtos rezultātus un izdarīt atbilstošus secinājumus izvirzītajai hipotēzei.

Hipotēze:
Ja bērnam ir saskarsmes grūtības, tad viņš nav motivēts apmeklēt pirmsskolu.

Pētījuma metodes: zinātniskās literatūras analīze.
Pētījuma bāze: VPII “Birztaliņa”, sagatavošanas grupa ( 16 bērni, 6-7 gadi, 5 meitenes, 11 zēni).
Darba struktūra: Šis darbs sastāv no 5 nodaļām. Pirmajā nodaļā ir minētas galveno jēdzienu definīcijas. Otrajā nodaļā tiek izklāstīta saskarsmes būtība, tās nepieciešamība cilvēka dzīvē. Trešajā nodaļā darba autore apskata saskarsmes grūtības. Ceturtajā nodaļā ir analizēta literatūra par sociālo motīvu daudzveidīgumu, savukārt piektajā nodaļā tiek raksturotas 6-7 gadu vecu bērnu vecumposma īpatnības.





2.Galveno jēdzienu skaidrojumi
Saskarsme ir savstarpējo attiecību realizācija uzvedībā. Ar jēdzienu saskarsme vienlaikus apzīmē gan komunikāciju, gan mijiedarbību, gan sociālo percepciju. (Psiholoģijas vārdnīca, 1999.,128).
Saskarsme – cilvēkdarbības procesos cilvēku un to grupu mijiedarbībā, informācijas apmaiņā (saziņā) u. tml. uz savstarpējām attiecībām balstīta garīgā saskare, iekšējā saikne. Saskarsmes raksturs atkarīgs no personības īpašībām, saskarsmes prasmes.(Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca,2000.,154).
Saskarsme – kontaktu nodibināšanas, uzturēšanas un attīstības process, ko rada vajadzība mijiedarboties.( Pļavniece M., Škuškovkina D.,2002.,68).
Saskarsme – ir viena no cilvēku darbības patstāvīgajām formām, kuras mērķis ir iedarboties uz saskarsmes partnera izturēšanos.(Kupčs J.,1997.,9).
Saskarsme – tiešs vai netiešs kontaktēšanās process, kura mērķis ir ietekmēt partnera(partneru) uzvedību, emocijas, dispozīcijas (nostādnes un attieksmes), aktivitātes pakāpi un darbību. (Omārova S., 1996.,11)
Attieksme – cilvēku saskarsmes raksturs, izturēšanās veids (pret ko), cilvēka rīcības, uzvedības aktīvā saistība, iekšējā sakarība ar apkārtējām lietām. Cilvēka attieksmes raksturu nosaka viņa (subjektīvā) vērtīborientācijas, no kuras viņš atvasina savas uzvedības normas.(Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca, 2000.,22).
Motīvs – iekšējs, rosinošs faktors vai apstāklis, pamudinošs iemesls, kas izraisa noteiktu personas rīcību, būdams pamatā darbībai, rīcībai, kura vērsta uz noteikta mērķa sasniegšanu.(Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca,2000.,105).
Motivācija – motīvu kopums, kas rosina un pamato skolēna darbību, rīcību, uzvedību, attieksmes, vajadzību, intereses u.c., kas ir pamatā cilvēka darbībai, rīcībai, uzvedībai, attieksmēm. Motivācija veidojas dažādu faktoru ietekmē : audzinātāju, skolotāju, klases biedru un vienaudžu attieksmes, sekmes, mācību procesa un paša darbības rezultāti u. tml.(Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca,2000.,105).
Rezumējums. Dažādu autoru saskarsmes definīcijas ir līdzīgas un, apskatot visas definīcijas, darba autore secina, ka saskarsme dod cilvēkiem iespēju apmainīties ar informāciju, paust savas domas, jūtas un parādīt savu attieksmi pret kaut ko, kā arī mēģina ietekmēt citu uzvedību, domas, jūtas un attieksmes, bez kurām nav iespējama mijiedarbība. Savukārt motivācija ir iekšējo faktoru sistēma, kura virza cilvēku uz mērķu sasniegšanu.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1173482
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register