Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, analīze Latvijā

     

    Research Papers23 Insurance

4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:741515
 
Author:
Evaluation:
Published: 30.04.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
  Saīsinājumi    2
1.  Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas sistēma Latvijas Republikā    4
2.  OCTA apdrošināšanas darbība Latvijas Republikā    11
3.  Obligātās civiltiesiskā transportlīdzekļu apdrošināšanas analīze Latvijas Republikā    19
  Secinājumi    26
  Priekšlikumi    27
  Bibliogrāfisko norāžu saraksts    28
Extract

1. Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas sistēma Latvijas Republikā

Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (turpmāk – OCTA) ir valsts reglamentēts un kontrolēts apdrošināšanas veids, kura realizācija ir nodota privātajām apdrošināšanas sabiedrībām. Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas sistēmas pamats ir Latvijas Republikas likums un Ministru kabineta noteikumi.

Apdrošināšanas vēsture

Kā un kur aizsākās apdrošināšana ir grūti precīzi noteikt, taču vēsturnieki saskata apdrošināšanas ideju izpausmes jau senajā Romā un pēcāk feodālā Vācijā. Apdrošināšana, tāda, kādu mēs to pazīstam mūsdienās, aizsākās XVII gadsimta beigās Anglijā.
16. un 17. gadsimtā attīstījās kapteiņu dzīvības apdrošināšana, t.i., dzīvības apdrošināšana gūstā saņemšanas gadījumā. Tāda apdrošināšana izmaksāja tikpat daudz cik kravas pārvadāšanas apdrošināšana: 5% no kravas vērtības.
Pasaules kuģniecības centrā, Londonā, ik dienas tauvojās neskaitāms daudzums kuģu, kuri pēcāk aizpeldēja uz dažādākajiem pasaules nostūriem.
Eiropā sākas jauns modes vilnis, tā bija kafijas dzeršana. 1689.gadā Edvards Loids netālu no dokiem atvēra kafejnīcu ’’Tauer Street’’. Šajā kafejnīcā viņš uzsāka kuģu apdrošināšanu. Pats Loids gan ar to nenodarbojās, viņš iekārtoja atsevišķas telpas, apgādātas ar apdrošināšanai nepieciešamajiem piederumiem un rakstāmlietām. Tādējādi Loids lika pamatus apdrošināšanas kompāniju idejām.
1601. gadā Anglijas Parlamentā izveidoja komisiju strīdu, saistītu ar jūras apdrošināšanas jautājumiem, izšķiršanai. 1680. gadā Anglijā pirmo reizi pasaules vēsturē tiek atvērta apdrošināšanas kompānija, kura apdrošina pret uguns risku. Taču programma, kas paredz naudas atlīdzību fonda dalībnieku atraitnēm tiek apstiprināta 1738.gadā.
20.gs. sākumā cilvēki saskatīja apdrošināšanas biznesa potenciālu un sāka atvērt apdrošināšanas kompānijas, daudzveidojot apdrošināšanas sfēru.

OCTA attīstība Latvijā

Lai Latvijā izveidotu sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) sistēmu un nodrošinātu tās darbību valstī saskaņā ar Ministru kabineta 1995.gada 28.novembra noteikumiem nr.369 „Satiksmes biroja nolikums”, 1995.gada 13.decembrī tika nodibināts LR Satiksmes birojs. LR Satiksmes birojs bija valsts institūcija, kas darbojās Finanšu ministrijas pārraudzībā.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1128161
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register