Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:442818
 
Evaluation:
Published: 23.05.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Lobēšanas nozīme    2
2.  Lobista galvenie pienākumi    2
3.  Svarīgākie nosacījumi sekmīgai lobēšanai    3
3.1.  Lobēšanas regulējuma iekļautie nozīmīgākie elementi, kas veicina sekmīgu lobēšanu    3
3.2.  Sazināšanas veidi ar likumdevējiem un amatpersonām    5
3.3.  Sagatavošanās etapi un veiksmīgas tikšanās pamatprincipi    6
4.  Lobētāju darbībai nepieciešamie resursi    7
  Izmantotās literatūras saraksts    9
Extract

1. Lobēšanas nozīme
Lobēšana ir ilgtermiņa process, kura mērķis ir ietekmēt publisko lēmumu pieņemšanu [3]. Mēdz apgalvot, ka lobēšana nav adekvāts apzīmējums tam darbam, ko vairums cilvēku dara šajā nozarē, ja ar lobēšanu galvenokārt saprot kāda viedokļa tiešu aizstāvību sabiedriskajā politikā. Lobētāji vai, precīzāk, politikas konsultanti paši neveic attiecīga viedokļa aizstāvību, bet palīdz to izdarīt saviem klientiem. Lobēšanas mērķis ir panākt labvēlīgas likumdošanas pieņemšanu vai konkrētas izmaiņas normatīvajos aktos, un to varētu uzskatīt par politisko mārketingu [3].
Lobēšana ir politiskās informācijas vadīšana. Lobistam ir jāatbild par saviem vārdiem. Ikviens zina, ka, ja kādreiz lobists būs izplatījis nepatiesību, tad viņam nekad arī vairs neviens neuzticēsies. Komunikācija, iegūstot un izplatot informāciju, ir lobēšanas neatņemama un, iespējams, pati nozīmīgākā sastāvdaļa. Kā B.C. Wolpe un B.J. Levine savā grāmatā „Lobbying Congress” atzīmē, tad „ informācija ir vara. Patiesai informācijai piemīt vislielākā vara” [2., 13.lpp].
Vairāk nekā divus gadsimtus ilgajā lobisma pastāvēšanas laikā biznesa vidē attīstījušies trīs galvenie veidi, kā tiek ietekmētas varas struktūras:
ilgstošs un pacietīgs darbs ar izpildvaru un lēmumu pieņēmējiem, paužot savas intereses: semināri, tikšanās, prezentācijas, konferences, sabiedrisko attiecību kampaņas medijos;
veiksmīgāko uzņēmēju iesaistīšanās varas struktūrās, biznesa sabiedrības piedalīšanās institūciju formēšanā: ietekme uz personāla veidošanu, vēlēšanu kampaņu finansēšana, apmācība;
ierēdņu uzpirkšana.
Divi pirmie veidi ir pilnīgi likumīgi, bet Latvijas sabiedrībā joprojām bieži vien lobisms tiek saistīts ar trešo, pretlikumīgo veidu - korupciju. Iespējams, ka kukuļošana sniedz lielāku pārliecību par izdošanos. Lobētajiem mēdz būt klienti, kas par ētisku un atklātu lobēšanu vispār nav dzirdējuši. Tāpēc ir paredzēts, ka lobisma statuss tiks noteikts, izstrādājot korupcijas novēršanas valsts stratēģiju.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register