Kopumā izvērtējot situāciju jauniešiem paredzētajos žurnālos lielāka daļa respondentu (67%) uzskata, ka ir jāmaina tekstu un attēlu saturs žurnālos, kas paredzēti pusaudžu auditorijai. Bet 33% respondentu, kas piedalījās aptaujā, uzskata, ka nav nepieciešams mainīt un samazināt seksualitātes atspoguļojumu jauniešiem paredzētajos žurnālos.
Izvērtējot aptaujas anketas datus, tika konstatēts, ka lielākā daļa respondentu, tajā skaitā arī paši pusaudži, uzskata, ka žurnālos ir vērojama seksualitātes reprezentācijas gan tiešā, gan netiešā veidā.
SECINĀJUMI
1. Seksualitāte ir indivīda spēja apvienot vienkopus uzskatus par sevi, spēju vērtēt sevi kā vīrieti vai sievieti, izpratni par savu ķermeni un veidus, kā sevi parādīt sabiedrībai.
2. Mediji ar katru brīdi paliek arvien atklātāki un tiešāki, arvien biežāk publiskojot informācija, kura reprezentē seksualitāti, kā vieni no šāda veida medijiem minami žurnāli, kas ar savu informatīvo materiālu (tekstiem un attēliem) lielā mērā līdzdarbojas seksualitātes reprezentācijā.
3. Notiekošās aktualitātes sabiedrībā ietekmē pusaudžu uzvedību, attieksmi un uztveri. Sabiedrībā ir pieņemts brīvi runāt par seksualitāti, neierobežojot nekādā veidā rakstu un attēlus publicēšanu ar seksuāla rakstura informāciju pusaudžu auditorijai paredzētajos žurnālos.
4. Veicot kontentanalīzi žurnāliem “Sīrups” un “Avene”, kuru mērķgrupa ir pusaudži, tika konstatēti 56 seksualitāti reprezentējoši materiāli, kuri ar savu saturu, ietekmē pusaudžu viedokļus, uzskatus un spēlē nozīmīgu lomu viņu identitātes veidošanā.
5. Viedoklis par seksualitātes reprezentējošu materiālu publicēšanu pusaudžu žurnālos lielā mērā ietekmē vecuma posms, kurā indivīds atrodas. Pēc gūtajiem datiem no aptaujas anketas izriet informācija, ka respondenti vecuma posmā no 19 – 30 gadiem uzskata, ka šāda satura informācija pusaudžu auditorijai paredzētajos žurnālos ir jāierobežo.
…