-
Sengrieķu kara māksla
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 4 | |
FALANGA | 5 | |
Arhaiskais lohoss | 5 | |
Atēnu karaspēks | 6 | |
SPARTA – MILITĀRA VALSTS | 6 | |
Spartiešu zēnu apmācība | 7 | |
Spartas karaspēks | 8 | |
Sparta Hērodota laikā | 9 | |
Jaunkareivji Ksenofonta laikā | 10 | |
FALANGA KAUJAS LAUKĀ | 12 | |
Mobilizācija | 12 | |
Pārgājienā | 13 | |
Kauja | 15 | |
Algotņi | 17 | |
Palīgvienības | 17 | |
Tēbiešu taktika | 19 | |
IEROČI UN BRUŅAS | 21 | |
Vairogs | 21 | |
Ķermeņa bruņas | 23 | |
Aproces un kājsargi | 24 | |
Ķiveres | 25 | |
Ieroči | 25 | |
KARA FLOTE | 26 | |
Karakuģi | 26 | |
Apkalpe | 28 | |
Taktika | 29 | |
NOBEIGUMS | 31 | |
IZMANTOTIE LIETARATŪRAS AVOTI | 32 |
„Viņš ir viens vīrs ar šķēpu starp desmit tūkstošiem citu. Un viņš nedara vairāk, kā jebkurš cits vīrs. Un tomēr viņam pieder slava.1”
Eiripīds
Viens vīrs, kas labi bruņots, dodas kaujā un uzvar ir Homēra varonis, kuram bija lemts nomirt līdz ar pašu Homēru, jo šādas varoņu armijas nesa slavu, bet ne vienmēr uzvaru. Viss mainījās, kad grieķi nomainīja veco varoņu laiku pret jauno – komplicētās un saliedētās armijas laiku. Tagad par varoni kļuva armija un par varoni varēja kļūt ikviens, jo slava piederēja katram kareivim, kas godprātīgi pildīja savu pienākumu tādējādi kaldinot uzvaru visai armijai. Tagad vairs nebija iesēja nostāties aiz spēcīgā varoņa pleca un gļēvi nolūkoties kaujā, jo ja reiz tu esi kareivis, tad darbojas princips, ka atgriezties tu drīksti vai nu ar, vai uz vairoga. Jaunajā grieķu karamākslā ienāca jaunas vērtības, jo, ja agrāk no viena vīra nebija atkarīgs kaujas iznākums, tad tagad viena vīra gļēvums varēja pazudināt visu armiju. Kareivji kļuva kā brāļi, jo vairs nebija nozīme stāvoklim sabiedrībā, bet gan tam cik labi tu māki aizsargāt sev tuvāko un cik labi ievērot disciplīnu.
Tieši par to arī būs šis referāts – par kareivjiem, par kopību, par uzvarām un par to cik grūtā un sūrā darbā tās tika kaldinātas, jo pēc pārmaiņām armijā grieķi uz vairākiem gadsimtiem kļuva par noteicošo spēku Vidusjūrā. Turklāt vēl mūsdienās tiek izmatoti tādi paši principi, lai apmācītu un sagatavotu jaunos kareivjus.
8. gs. p.m.ē., grieķu karamākslā notika apvērsums. „Katrs par sevi” tipa kauju, kas raksturoja tā saukto varoņu laikmetu, nomainīja daudz disciplinētāka sistēma – falanga. Falanga bija kārtīga kaujas ierinda vairāku rindu platumā, otrās un tālāko rindu vīriem sedzot pirmo rindu, stāvot citam aiz cita. Falanga sastāvēja no daudzām īsām rindām, nevis nedaudzām garām. Katra rinda bija kā vienība – ja vīrs iepriekšējā rindā krita, aizmugurē stāvošais nekavējoties ieņēma tā vietu.
Falangu varēja izvietot vaļējā ierindā, starp katru vīru ieturot divus soļus, vai arī slēgtā, samazinot šo attālumu uz pusi. Jauno kaujas ierindu stiprināja jauna tipa apaļais vairogs, kas 7. gs. nomainīja agrāko vidū novietoto rokturi pret siksnām, ar ko to nostiprināja uz apakšdelma.…
Darbā ir apskatīta grieķu falanga, ieroči bruņas, flote un Sparta, kā militāra valsts.
- Latvija Pirmā pasaules kara laikā
- Sengrieķu kara māksla
- Tautu Savienība pirms Otrā pasaules kara
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Sengrieķu kultūra 5.gadsimtā pirms mūsu ēras
Research Papers for secondary school16
Evaluated! -
Tautu Savienība pirms Otrā pasaules kara
Research Papers for secondary school21
Evaluated! -
Latvija Pirmā pasaules kara laikā
Research Papers for secondary school2
-
Latviešu strēlnieki Pirmā pasaules kara gados
Research Papers for secondary school7
-
Sievietes tēls renesanses mākslā
Research Papers for secondary school2