Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:120311
 
Author:
Evaluation:
Published: 19.01.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 19 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Sensomotorās spējas attīstības īpatnības agrā bērnībā    4
1.1.  Sajūtu un uztveres attīstība    8
1.2.  Dzirdes, redzes un taustes sajūtas    10
1.3.  Kustību attīstība    13
2.  Rotaļa kā priekšnosacījums bērna sensomotorai attīstībai    15
2.1.  Rotaļu iedalījums    17
2.2.  Bērna sensorā darbība - izziņas procesu veicinātāja    19
3.  Ģimene – bērna sensomotorās attīstības veicinātāja    23
  Secinājumi    26
  Izmantotā literatūra    28
  Pielikums    29
Extract

Bērnam ir patīkami redzēt pieaugušā sejas izteiksmē jauku smaidu, dzirdēt mīļus vārdus un kopā apgūt dažādas prasmes. Zināšanas, prasmes un iemaņas nevar nodot gatavā veidā runas saskarsmē, bērns tās var apgūt tikai aktīvi darbojoties, tā vingrinot un attīstot sensorās sajūtas un uzkrāj priekšmetu kvantitatīvo daudzumu. Bērnam ir jāveido ,,ES” apziņa, kas balstās uz savas rīcības, darbības, vēlmju, un savu spēju izpausmi aktīvā darbībā. Bērns spēlējas, materiāli rosina viņu izmēģināt un pārbaudīt ar konkrētām darbībām un darbības paņēmieniem. Caur praktisku darbošanos bērns attīsta savus sensoros procesus – ar redzes palīdzību bērns ierauga dažādos priekšmetus, ar dzirdes palīdzību saklausa dažādas skaņas, ar taustes palīdzību sajūt priekšmeta īpašības. Aktīvā darbībā apgūtās zināšanas, prasmes un iemaņas ir apzinātas, nav mehāniski iemācītas. Rotaļās viņš ir mazais pētnieks, kurās viņš mācās bērt, vērt, ielikt, iekāpt un apgūst daudzas citas prasmes. Bērns mācās bez piepūles, pats to neapzinoties. Rotaļa dod ne tikai prieku, bet arī iespēju izmantot savu ķermeni un maņu orgānus. Bērns darbības apgūst pakāpeniski un cenšas tos izpētīt.
J. A. STUDENTS saka, ka ,,bērna darbs ir rotaļas, tamdēļ šīs bērnu darbības nav jāierobežo, bet jāsekmē. Sakarā ar ķermeņa kustībām un daudzpusīgo darbību, ko prasa rotaļas, bērna garīgā pasaule kļūst bagātāka un ķermenis veiklāks.’’( 16; 75.lpp.) Viņu ļoti nodarbina sava ķermeņa atklāšana, vēro, kā citi pārvietojas un darbojas ar priekšmetiem.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −1,48 €
Work pack Nr. 1161718
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register