Research Papers
Business and Law
Marketing, Advertising
Sešdesmito gadu sievietes statusa maiņas ietekme uz ameri...-
Sešdesmito gadu sievietes statusa maiņas ietekme uz amerikāņu reklāmām
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Amerikāņu reklāmas attīstība no 1709. gada pirmās maksas reklāmas līdz sešdesmitajiem gadiem | 3 |
2. | Sešdesmito gadu amerikāņu reklāmas būtība | 5 |
3. | „Radošās Revolūcijas” (”Creative Revolution”) „Lielā ideja” (”Big Idea”) | 6 |
4. | Amerikas Savienoto Valstu sabiedrība sešdesmitajos gados | 7 |
5. | Sievietes loma Amerikas Savienotajās Valstīs sešdesmitajos gados | 8 |
5.1. | Sievietes loma sešdesmito gadu reklāmu industrijā | 9 |
6. | Sieviešu tēla reprezentācija amerikāņu reklāmās | 10 |
6.1. | Tabakas industrijas pievēršanās sievietēm | 10 |
6.2. | Sieviešu modes tendenču atspoguļojums reklāmās | 11 |
6.3. | „Maidenform’s Dream - Y” reklāmas kampaņa | 12 |
Secinājumi | 13 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 14 | |
Pielikumi | 15 |
5.3. „Maidenform’s Dream – Y” reklāmas kampaņa
Viena no veiksmīgākajām reklāmas kampaņām, kas ilga 20 gadus laika posmā no 1949. līdz 1969. gadam, 1966. gadā izvēlējās veiksmīgu pavasara stratēģiju, kas bija viena no visplašāk promotētajām Dreamliner Bra „Dream” kampaņas sastāvdaļām. Tās ietvaros, sievietes tika attēlotas krūšturos, sapņojot par eksotiskām vietām, jautrām situācijām, kreatīviem kontekstiem un citiem nestandarta apstākļiem, kurus vizualizēja reklāmās. (skat. 13. att.) Tā nebija pirmā reize, kad sievietes reklāmās tika attēlotas krūšturos, taču šīs kampaņas ietvaros, pirmo reizi sieviešu krūtis tika izceltas tā, it kā sieviete ar tām, varētu teikt, lielītos. Šīs reklāmas kampaņas sauklis bija „Es sapņoju, ka esmu ........ manā Maidenform krūšturī” („I dreamed I ... in my Maidenform bra”), kur daudzpunktes vietā katrā reklāmā tika ievietots teksts ar norādi – kas vai kur sieviete Maidenform krūšturī vēlētos būt, ko vizuāli papildināja tam atbilstošs reklāmas fons. Piemēram, 12. attēlā (skat. 12. att.) redzama šīs kampaņas viena no reklāmām, kurā sieviete ir apburoša, seksīga blondīne. Viņa atrodas boksa ringā, kas ir ļoti netipiska vieta daiļā dzimuma kārtas pārstāvei un, protams, mugurā ir Maidenform krūšturis. Tieši šādas „Maidenform’s Dream – Y” kampaņā realizētās idejas padarīja to par vienu no veiksmīgākajām reklāmas kampaņām reklāmas industrijas vēsturē.42
Šīs reklāmas kampaņas 1966. gada pavasara kolekcija intensīvi tika reklamēta ne tikai glancētajos modes žurnālos, bet arī televīzijā, kurā attēloja sievietes gan krūšturos, gan zeķturos, sasniedzot lielas auditorijas un, tādējādi, gūstot lielu peļņu. Sešdesmito gadu beigās, 1969. gadā „Dream” kampaņa, kas mūsdienās tiek uzskatīta par vienu no veiksmīgākajām reklāmas industrijā, noslēdzās, aiz sevis atstājot drosmīgas, seksīgas, pārliecinošas un sapņainas sievietes tēlu.
Secinājumi
Viennozīmīgi sešdesmitie gadi ASV bija revolucionāri reklāmas industrijā, jo notika milzīgas pārmaiņas, kas saistāmas ar jaunas sabiedrības izveidošanos. Sievietes kā sabiedrības daļa kardināli mainījās, kas lika mainīt savus darbības virzienus un principus arī reklāmas industrijai. Sieviešu aktīvā feminisma kustība, kas izpaudās savas sociālās lomas maiņas nepieciešamībā, lika mainīt sabiedrībai viedokli par sievieti. To pamanīja arī Phillip Morris kompānija, un pirmo reizi vēsturē tika radītas tikai sievietei domātas cigaretes. Jaunās modes tendences izcēla sievietes figūru, padarīja viņu seksīgāku, skaistāku, pārliecinošāku un drosmīgāku. „Maidenform’s Dream” kampaņa savās reklāmās sievieti padarīju par lielu sapņotāju un apburošu būtni. Sešdesmitajos gados sievietes nevarēja ietekmēt ar tādām pašām reklāmām un tādiem pašiem vēstījumiem, kas spēja viņas motivēt pirms vairākiem gadiem.
…
Referātā apraktīts amerikāņu reklāmas attīstība no 1709. gada pirmās maksas reklāmas līdz sešdesmitajiem gadiem, sešdesmito gadu amerikāņu reklāmas būtība, „Radošās Revolūcijas” (”Creative Revolution”) „Lielā ideja” (”Big Idea”), Amerikas Savienoto Valstu sabiedrība sešdesmitajos gados, sievietes loma Amerikas Savienotajās Valstīs sešdesmitajos gados, sievietes loma sešdesmito gadu reklāmu industrijā, sieviešu tēla reprezentācija amerikāņu reklāmās, tabakas industrijas pievēršanās sievietēm, sieviešu modes tendenču atspoguļojums reklāmās un „Maidenform’s Dream - Y” reklāmas kampaņa (sievietes tēls tajā). Referāta pielikumā ir 13. attēli (saistīti ar tekstu), kuros atspoguļotas sešdesmito gadu reklāmas un sievietes tajās.
- Pasaules ekonomiskās krīzes ietekme uz Eiropas ekonomiku
- Sešdesmito gadu sievietes statusa maiņas ietekme uz amerikāņu reklāmām
- Sievietes tēls renesanses mākslā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Sievietes tēls renesanses mākslā
Research Papers for secondary school2
-
Pasaules ekonomiskās krīzes ietekme uz Eiropas ekonomiku
Research Papers for secondary school2
-
Postmodernitāte un tā ietekme uz politisko ideoloģiju veidošanos. Feminisms un ekoloģisms kā izaicinājums modernisma ideoloģijām un pasaules uzskatam
Research Papers for secondary school2
-
Tuvo Austrumu saimniecība 2. un 1.gadu tūkstotī pirms mūsu ēras
Research Papers for secondary school4
Evaluated! -
Masu mediju ietekme uz iedzīvotājiem
Research Papers for secondary school5