Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:116803
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.04.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 10 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Ievads    5
1.  Preces jēdziens    6
2.  Produkta kvalitāte    9
3.  Produkta marka    14
4.  Produkta iesaiņojums    18
5.  Produkta sortiments    21
6.  Pircēju apkalpošana    23
7.  Pētījuma rezultātu analīze    25
  Secinājumi    31
  Izmantotie informācijas avoti    32
Extract

Ievads

Ikvienam uzņēmumam, lai tas varētu sekmīgi darboties, ir jāizstrādā un jāīsteno kvalitatīva un veiksmīga mārketinga stratēģija. Viens no marketinga pamatelementiem ir prece un tās raksturu lielumu analīze.
Darbam ir izvēlēti divi vadošie Latvijas uzņēmumi pārtikas produktu un dzērienu ražošanas jomā, SIA „Cido Pārtikas Grupu” un A/S „Gutta”. Darbā tiks izvērtēta un analizēta šo divu konkurentu ražotā produkcija – sula.
Abi uzņēmumi strādā saskaņā ar ISO 9001: 2000 kvalitātes sistēmas prasībām un ir saņēmuši attiecīgo sertifikātu, kurš apliecina uzņēmumu gribu strādāt kvalitatīvi un spēju laikus atklāt un novērst trūkumus ražošanā. „Cido” un „Gutta” pastāvīgi seko Eiropas un pasaules jaunākajām pieejām un tendencēm kvalitātes vadības sistēmas attīstībā, uzņēmumi regulāri ievieš jauninājumus un uzlabo esošo produkciju. Arī darba autors regulāri lieto uzturā gan „Cido”, gan „Gutta” ražotos sulas produktus un uzskata, ka tie ir ne tikai garšīgi un veselīgi, bet tiem ir arī augsta kvalitāte.
Darba tēma: SIA CIDO un AS Gutta produktu salīdzinājums.
Darba mērķis: Salīdzināt, izpētīt un analizēt divu vadošo Latvijas sulas produktu ražotāju preces.
Darba uzdevumi:
1. Izvērtēt industrijas konkurences apstākļus un galvenos konkurentus.
2. Salīdzināt kopīgos un atšķirīgos preci raksturojošos rādītājus.
3. Izmantojot veikto aptauju, noskaidrot patērētāju izvēles principus.
4. Sagatavot referātu kā ievadu skolas zinātniski pētnieciskajam darbam.
5. Iepazīties ar pieejamo literatūru par mārketinga teoriju.
6. Pilnveidot prasmes darbam ar zinātnisko literatūru.
Hipotēze: Cena ir noteicošais faktors sulas produkta izvēlē.
Pētījumam tika izmantotas dažādas metodes: darbs ar internetu, literatūras apskats, salīdzināšana, aptauja.
Darba struktūra: Darbs sastāv no ievada, septiņām nodaļām, secinājumiem, izmantotās informācijas avota saraksta un diviem pielikumiem. Darbā ir divpadsmit attēli, divas tabulas.
Darba laikā, sagatavošanā izmantoti tādi izdevumi kā: Valērijs Praude un Jakovs Beļčikovs „Mārketings”, Ēriks Niedrītis „Mārketings”, Filips Kotlers „Mārketings no A līdz Z”.

1. Preces jēdziens
Ekonomika ir zinātne par to kā apmierināt neierobežotas vēlmes un vajadzības ar ierobežotiem resursiem. Mūsu vēlmes un vajadzības apmierina preces un pakalpojumi.
Ekonomiskajā literatūrā produktu traktē kā cilvēka ekonomiskās darbības rezultātu materiāli vieliskā formā (materiālais produkts), informatīvā veidā (intelektuālais produkts) vai arī paveiktu darbu jeb pakalpojumu veidā. Prece ir ikviens produkts, kas ražots, lai to pārdotu. Atbilstīgi Latvijas Republikas Valsts statistikas komitejas izdevumam ”Vispārējā ekonomiskās darbības klasifikācija” ’’prece ir priekšmets, ko var apmainīt. Tas var būt priekšmets no sērijveida ražotās produkcija, unikāls priekšmets vai pakalpojuma materiālais iemiesojums”. Ražošanas procesā rodas produkts, un vārds ” produkts ” saskaņā ar jau minēto ekonomiskās darbības klasifikāciju ir sugas vārds, ko lietot attiecībā uz precēm un pakalpojumiem. (V.Praude,J.Beļčikovs,1999).
Mārketinga speciālisti, runājot par pieprasījumu un piedāvājumu, par preci un pakalpojumiem, ne tik daudz akcentē preču un pakalpojumu lomu apmaiņā pret naudu, cik iespējas dot tādus produktus, kas apmierinātu pircēju un lietotāju vajadzības un prasības, tos iegādājoties, izmantojot un lietojot. No marketinga viedokļa raugoties, prece (produkts) ir taustāmu un netaustāmu īpašību (funkciju, labumu, izmantošanas un raksturojumu) kopums, kas domāts pircēju vajadzību apmierināšanai.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register