Uzņēmuma veiksmīgas darbības, pelņas gūšanas, kā arī attīstības nodrošināšanai nepieciešams regulāri veikt finanšu analīzi, kas ļauj novērtēt uzņēmuma darbības rezultātus.
2022.gada novembrī daudzpakalpojumu uzņēmums „Tele2” un „Berg Research” aptaujājuši 302 mazos un vidējos uzņēmumus, lai noskaidrotu cik bieži tiek veikta uzņēmējdarbības analīze. Saskaņā ar šīs aptaujas datiem, tikai 37% Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu pirms lēmumu pieņēmšanas vienmēr veic rūpīgu savas darbības analīzi. 48% mazie un vidējie uzņēmumi to dara neregulāri jeb tikai atsevišķos gadījumos, bet 15% to nedara vispār.
Kā parādījusi šī aptauja 86% gadījumos tiek analizēti finanšu rādītāji, 46% - pārdošanas rādītāji, 39% - dati par ražošanu, 38% - informācija par klientu apkalpošanu un 37% - par mārketingu. …