Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:321300
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.02.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Time period viewed: 20th century (1900 A.D. to 1999 A.D.
2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Pētāmā uzņēmuma SIA “Stamars” raksturojums un tā ekonomiskās situācijas apraksts    3
2.  Pieprasījuma prognozēšanas teorētiskie aspekti    9
3.  Pieprasījuma prognozēšanas metodes    10
3.1  Ekspertmetodes    10
3.2  Pieprasījuma prognozēšanas statistiskās metodes    10
3.2.1  Prognozēšana ar vidējo absolūto pieaugumu    10
3.2.2  Galvenās attīstības tendences prognozēšana    10
3.2.3  Sezonālo svārstību prognozēšana    11
3.2.4  Regresijas modeļu izmantošana prognozēšanā    11
  Izstrādājot prognozes ar regresijas modeļu palīdzību, nepieciešamas faktorālo rādītāju vērtības prognozējamā periodā.[2,51]    13
3.2.5  Tirgus ietipība, tirgus daļa. Konkurences analīze    13
3.2.6  Jauna produkta tirgus ietilpība    13
3.2.7  Tirgus jau esošā produkta tirgus ietilpība    14
3.2.8  Potenciālā tirgus daļa    14
4.  SIA “Stamars” pieprasījuma prognozēšana    15
4.1  Ekspertmetodes    15
  Ārējie faktori    15
4.2.  tabula    16
  Iekšējie ierobežojošie faktori    16
  Vērtējums    16
4.2  Prognozēšana ar vidējo absolūto pieaugumu    19
4.3  Galvenās attīstības tendences prognozēšana un mazāko kvadrātu metode (MKM)    20
4.4  Sezonālo svārstību modelēšana un prognozēšana    20
4.5  Daudzfaktoru regresija    23
4.6  Tirgus ietilpība jeb kopējais tirgus pieprasījums    26
4.6.1  Jauna produkta tirgus ietilpība    27
4.6.2  Potenciālā tirgus daļa    29
  Secinājumi un priekšlikumi    30
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    32
Extract

Ikviens uzņēmējs ir ieinteresēts sava uzņēmuma pastāvēšanā un veiksmīgā attīstīšanā. Tas galvenokārt interesē personas, kuras darbojas uzņēmumā, uzņēmuma vadītājus, jo tieši viņi pieņems saimnieciskus lēmumus, lai sasniegtu šos mērķus. Katrs uzņēmuma lēmums, kuram ir jāizraisa darbība, neizbēgami attiecas uz nākotni, jo par pagātni nevar pieņemt darbojošos lēmumus, par tiešo tagadni nevar būt runa, tā kā katrs lēmums ir lēmuma pieņemšanas procesa rezultāts, bet šīm procesam ir nepieciešamas laiks, lai arī, kurš arī var būt ļoti īss ja lēmums ir vajadzīgs ātri. Arī lēmuma īstenošanai ir nepieciešams laiks. Tāpēc lēmumi ir virzīti uz nākotni; tie nosaka darbību nākotnē. Tāpēc lēmuma pieņemšanas procesā ir nepieciešams iesaistīts informāciju par notikumiem nākotnē. Mērķa īstenošanu nodrošinošie lēmumi būtu iespējami tikai tad, ja izdotos iegūt skaidrību par notikumiem nākotnē.
Pastāv produkti un tirgi, kuru attīstību diezgan vienkārši prognozēt. Tomēr pieprasījumu pēc daudziem produktiem raksturo nestabilitāte. Tieši tāpēc pieprasījuma prognozē ir viens no viens no galvenajiem uzņēmuma sekmīgās darbības faktoriem.
Prognozēšanas mērķis ir sagatavot informāciju par tālāku preču vai pakalpojumu pieprasījumu, lai iegūtu nepieciešamu informāciju lēmumu pieņemšanai par uzņēmuma tālāko attīstību, lēmumu pieņemšanai un to seku analizēšanai. Pieprasījuma prognozēšana ir ļoti sarežģīts process un tieši tāpēc uzņēmēji neveic to. Viņiem liekās, ka viņi diezgan labi pārzina situāciju un paši spējīgi pieņemt lēmumu pamatojoties tikai uz jau esošo informāciju un priekšstatu par situāciju.
Prognožu izstrādāšanai ir nepieciešana pilnīgi visa iespējama informācija par pētāmo objektu. Bet jau pats informācijas vākšanas process ir ļoti dārgs un darbietilpīgs. Pilnīgi visu informāciju savākt nav iespējams, vienmēr pastāv riska pakāpe, ka iestāsies kāds no faktoriem , kas ietekmēs situāciju un attīstība ies ģeometriski pretējā virzienā.
Ņemot vērā visu augšā minētu autors izvirza sev sekojošu darba mērķi: izpētīt konkrētu uzņēmumu un noteikt pieprasījumu 2002.gadam. Izvirzītā mērķa sasniegšanai tiek izvirzīti sekojošie uzdevumi:
Izpētīt uzņēmuma īpatnības, raksturu un ekonomisko situāciju,
Ar dažādām metodēm noteikt nākotnes pieprasījumu un salīdzināt to,
Noteikt sezonālo svārstību ietekmi uz pieprasījumu un prognozēt pieprasījumu ņemot vēra sezonālās svārstības,
Uzzināt ekspertu viedokli par uzņēmuma ekonomisko situāciju, par attīstības ierobežojošiem faktoriem un stiprajām pusēm.
Lai sasniegtu šo mērķi autors savam darbam ir izvēlējies SIA “Stamars”. Teorētiskā informācija par pieprasījuma prognozēšanu ir ņemta no ekonomiskās mācību literatūras, prakses dati ir ņemti no SIA “Stamars” publicētajiem gada pārskatiem un uzņēmuma grāmatvedības, tāpēc atsauces darba tekstā par tiem netiks minētas.…

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1115261
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register