Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:992046
 
Evaluation:
Published: 04.02.2016.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 15 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  REPREZENTĀCIJA    4
2.  LAIKMETA (1920-1930 GADU NOGALE) RAKSTUROJUMS    6
2.1.  Situācija valstī    6
2.2.  Izmaiņas valstī līdz ar Kārļa Ulmaņa nākšanu pie varas    7
3.  1920 – 1930 GADU NOGALES PRESE    8
3.3.  1938. gada preses likums    9
3.2.  Žurnāls „Zeltene” (1926 - 1940)    9
4.  METODOLOĢIJA    11
4.1.  Kvantitatīvā kontentanalīze    11
4.2.  Pētījuma dizains    12
5.  SIEVIEŠU VASARAS APĢĒRBU/MODES REPREZENTĀCIJA ŽURNĀLĀ „ZELTENE” 1938. GADĀ    13
  SECINĀJUMI    16
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI    17
Extract

SECINĀJUMI
Sievietes loma sabiedrībā savu uzvaras gājienu turpināja kopš 19.gs. beigām, uzsāka gaitas darba tirgū, tika izdota prese tieši daiļā dzimuma pārstāvēm.
Izpētot sieviešu žurnālu „Zeltene” 1938. gada vasaras izdevumus, var secināt, ka Šajā izdevumā tika sniegti padomi ne tikai saimnieciskajā dzīvē, bet arī tika daudz rakstīts par sievietes lomu sabiedrībā. Tika publicētas apceres par sievietes aroda izvēles psiholoģiju un daiļā dzimuma pārstāvi latviešu literatūrā. Lielu lomu žurnālā ieņēma jaunāko apģērbu un modes tendenču atainošana.
Pētījumā tika izanalizēts, ka no visiem rakstiem, kuri tika publicēti 1938. gada vasaras mēnešos 14% bija saistīti ar jaunākajām modes tendencēm, kā arī aprakstīts apģērbs. Neraksturīgi tas, ka par vasaras aktuālāko apģērbu – pludmales drēbēm, tiek rakstīts tikai 7% rakstu. Visplašāk tiek rakstīts par aksesuāriem (32%), kurus sievietes pašas var padarināt. Salīdzinot ar mūsdienām, šajos numuros bija neierasta prakse, netika teikts, kur apģērbu var iegādāties, bet gan soli pa solim izstāstīts, kā to pašai paveikt, piedāvājot arī labāko materiālu izvēli. Bieži starp šiem materiāliem bija zīds, materiāls, kurš ir ievērojami dārgāks par citiem, liek domāt, ka tiek reprezentēta pārtikušas sievietes mode. Kā arī analizēto izdevumu attēlos, ne reizi netika atainota vienkārša sieviete.
Var secināt, ka sievietes tiek mudinātas iziet sabiedrībā, socializēties, jo vairumam tērpu apraksta minēts, kur tas ir domāts vilkt (piemēram, vakartērps, pēcpusdienas apģērbs).
Reprezentējot modi, tika arī veikta sieviešu izglītošana, piemēram, etiķetes ziņā. Stāstīts, kā attiecīgi apģērbties noteiktā dienas daļā. Iezīmējās arī mātišķais motīvs, jo tika piedāvāti arī bērnu apģērbi, savukārt par ģimenes galvu – vīru, netika nekas minēts. Iespējams, tas ir tādēļ, ka sabiedrībā bija uzskats, ka vīrietis spēj visu padarīt pats, kas iezīmē pastāvošā laikmeta ideoloģiju.

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1352269
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register