Šī referāta tēma mūsdienās ir ārkārtīgi aktuāla. Pasaulē arvien vairāk spriež par cilvēktiesībām, cilvēku dzīves apstākļiem u.c., tostarp arī par arābu sievietēm. Pastāv diezgan nepamatots uzskats, ka arābu sievietes tiek ierobežotas, diskriminētas, fiziski iespaidotas un neko citu kā tikai mājas darbus nedara. Kā teicis Alberts Hourani: „...no people are more misunderstood than the Arabs...” 1 („nav tik ļoti pārprastu cilvēku, kā arābi...”).Tieši tas kalpoja kā iemesls, kāpēc es vēlējos uzzināt, vai tiešām situācija attiecībā pret sievietēm arābu valstīs ir tik kritiska, kā runā mūsdienu sabiedrībā.
Sievietes ģērbšanās paradumi un to nozīme arābu sabiedrībā.
Rietumu pasaulē plīvurs(lakats) nereti tiek uzskatīts par arābu sievietes pakārtotās lomas simbolu sabiedrībā, taču šī lakata izmantošana ļoti atšķiras dažādās musulmaņu sabiedrībās. Korānā (24:30-31) minēts, ka gan sievietēm, gan vīriešiem ir jāievēro pieticība apģērbā, skatienā, gaitā un uzvedībā, taču realitātē interpretācija un šī „noteikuma” pielietojums reālajā dzīvē, ir ārkārtīgi dažāds.1
Vēsturiski šāda tradīcija radās kā sociālās klases, nevis reliģijas zīme. Plīvurs tika aizņemts no iekarotajām pirmsislāma Bizantijas, Sīrijas un Persijas sabiedrībām (kur tas savukārt tika pastarpināti aizņemts no senajiem grieķiem), kur lielākajā daļā reģionu nabadzīgās un lauku sievietes (kā arī nereti vieglas uzvedības sievietes) apsedzās daudz mazāk, nekā tās, kuras piederēja elitei un dzīvoja pilsētās.2 …