Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:900620
 
Evaluation:
Published: 18.08.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 9 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Tiflopedagoģija    4
2.  Šķielēšana un ambliopija    5
3.  Šķielēšanas cēloņi    8
4.  Šķielēšanas un ambliopijas korekcijas iespējas    9
  Izmantotā literatūra    12
  Pielikums    13
Extract

Ievads
Acs ir viens no svarīgākajiem cilvēka maņu orgāniem. Ar tām tiek uztverts vairāk nekā astoņdesmit procenti informācijas. Acij piemīt spējas redzēt ļoti labā apgaismojumā un gandrīz pilnīgā tumsā. Tā var atšķirt ļoti daudzas nokrāsas. Abas acis veido telpisku redzes sajūtu. [1]
„Redze ir bioloģisks norišu kopums, ar kuriem notiek apkārtējās viedas priekšmetu izstarotās vai atstarotās gaismas uztvere un analīze.”[1;11] Ar redzes palīdzību mēs spējam uztvert pasauli, jo tā sniedz informāciju par priekšmetu formu, krāsu, lielumu, attālumu, virzienu.
Veicot pētījumus ir atklājies, ka sešdesmit procentu iedzīvotāju ņem palīgā brilles, lai skaidri saskatītu pasauli. Izrādās, ka Amerikā deviņdesmit procenti iedzīvotāju vienā vai otrā dzīves periodā mēdz izmantot brilles. Piemēram, Ķīnā arvien pieaugošo redzes traucējumu skaits bērniem pamudināja izglītības darbiniekus iekļaut skolu programmās pasākumus veselas redzes saglabāšanai. [5] Arī Latvijā katru gadu piedzimst bērni ar redzes defektiem vai pat pilnīgi neredzīgi bērni, tāpēc ir svarīgi vecākiem saņemt speciālista padomu, jo šādā gadījumā būs nepieciešama liela cīņa, lai tiktu galā ar problēmu. [8]
Biežākās redzes problēmas bērnu vecumā ir šķielēšana un ambliopija. Pēc statistikas datiem dažādās pasaules valstīs šķielēšanas biežums ir 1-2%, ambliopijas - 2-4% no kopējā iedzīvotāju skaita. [9]
Cilvēka acs ir viskomplicētākā un vispilnīgākais orgāns ar specifiskām īpašībām. Redze ir saistīta ar kustību, ožas, dzirdes analizatoriem, kas veido veselumu. Līdz ar to redzes traucējumi veido sarežģījumus pasaules izzināšanā, tiek sašaurināts sabiedriskā loka kontakts, ierobežota orientēšanās, kā arī tiek ierobežotas iespējas darboties daudzos darbības veidos. [6 ]
Bērnam jau no mazotnes ir jāmāca redzēt un saprast, ko viņš redz. Lai redzes attīstība noritētu normāli, bērna smadzenēm nepieciešams saņemt skaidru redzes impulsu no abām acīm. Ja ir kāds traucējums, kas rada pazeminātu redzi vienā vai abās acīs, tad acu un galvas smadzeņu koordinēta saistība neattīstās. Pavājinātas redzes iemesls bieži vien ir tuvredzība, tālredzība, astigmātisms vai šķielēšana.[8] Dziļāku un detalizētāku izziņas materiālu par šīm problēmām sniedz – tiflopedagoģija.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register