Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Skolā iegūto zināšanu, prasmju un iemaņu ietekme uz nākotnē iegūto profesiju

     

    Research Papers11 Pedagogy

3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:446672
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.11.2013.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 6 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Zināšanu, prasmju un iemaņu veidošana skolēnam    4
1.1.  Nostādnes izglītības likumā    7
1.2.  Nostādnes mācību priekšmetu standartos    8
2.  Darba tirgū pieprasītās prasmes un iemaņas    10
3.  Izmantoto avotu un literatūras saraksts    18
Extract

1.2 Nostādnes mācību priekšmetu standartos un programmās
Pastāvošā izglītības valsts standarta sistēma dod iespēju skolotājam patstāvīgi un radoši veikt izglītošanas darbu, jo vienīgais reglamentējošais dokuments, kas viņu ierobežo ir izglītības valsts standarts mācību priekšmetā. Pārējos izglītības satura realizēšanai nepieciešamos komponentus skolotājs izvēlas atbilstoši savām, skolas vai skolēnu interesēm un iespējām.
Izglītības standartos un vadlīnijās ir formulēti: atsevišķu mācību priekšmetu apguves mērķi; apgūstamais mācību saturs; zināšanu, prasmju un iemaņu apjoms, kas atbilst optimālam apguves līmenim izglītības pakāpes beigās; zināšanu un prasmju pārbaudes formas un tehnoloģija.
Izglītības valsts standartā ietvertās prasības ir „pamatne”, uz kuras balstās skolotāja izvēlētā mācību programma – „kāja”, kādā veidā viņš kopā ar skolēniem šīs prasības realizēs, lai, izmantojot dažādo mācību literatūru, mācību līdzekļus un pedagoģiskos paņēmienus, sasniegtu vēlamo rezultātu – piepildītu „izglītības biķeri”.
Kad „biķeris” ir piepildīts, valsts ir tiesīga pārliecināties, cik pilnvērtīgi tas ir izdarīts – ar pārbaudes darbiem kontrolēt skolēnu izglītotību.
Iegūtajam izglītības „kokam” vēl nepieciešama „lapotne”, t.i., valstij jādefinē, kādam jābūt pamatskolu beigušajam pilsonim. Šo definējumu nosacīti sauc par „cepures” standartu.
Savukārt vidējās izglītības pakāpē izglītības saturam būtu jāatbilst „krūma” principam, t.i., no kopējām „saknēm” (obligātajiem kodolpriekšmetiem) „izaug” patstāvīgi „stumbri” (obligātie profilējošie priekšmeti), kuros uzzied „ziedi” (skolēnu spējām un interesēm atbilstoši izvēles priekšmeti). „Stumbru” daudzveidību nosaka skolu izveidotās izglītības programmas.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −1,48 €
Work pack Nr. 1335278
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register