Skolas pedagoģija ir viena no vissenākajām pedagoģijas nozarēm, tās teorija vēsturiskajā attīstībā ir piedzīvojusi uzplaukuma un nevērības laikus, jo ar skolā iegūto izglītību pamatoja nācijas sasniegumus, skolu slavēja un apvainoja.
Ar skolas pedagoģijas koncepciju saprot pedagoģijā attīstītās pamatprasības par audzināšanas kultūrvēsturisko konkrētību un atbilstību cilvēka dabai.
Skolas pedagoģijas teorētiskos pamatus veido vispārīgās pedagoģijas teorijas par personības audzināšanu, tās izziņu un attīstību mērķtiecīgai organizētā darbībā un pedagoģiskajā situācijā, par personības attīstības holistisko raksturu pedagoģiski organizētā sistēmā, audzēkņa dzīves darbības organizāciju, pētniecisko procesu pedagoģijā, pedagoģiskā procesa mērķtiecību, līdzekļu un rezultāta vienotību, pedagoģiskā procesa komplekso dabu un attīstības prognozēšanas pamatiem.…