Sajēgt – ir visumu tvert,
Gribēt, radīt un augt.
/ Rainis /
Gandrīz visi skolotāji ir izbaudījuši savu audzēkņu aizrautīgus mācīšanās periodus, kad visi ar darbu ir pilnīgi pārņemti. Taču ik pēc kāda laika daļēji vai pavisam tiek zaudēta interese par mācībām.
Kā mokošu nodarbošanos pārvērst aizrautīgā interesē? Ko darīt ar neatsaucīgiem vai ‘’nemotivētiem’’ skolēniem ? Vai tiešām mēdz būt pilnīgi ‘’nemotivēti’’ skolēni? Kāpēc daži ir ar patstāvīgu iekšēju mācīšanās motivāciju, bet citiem tā nepārtraukti mainās? Kā novērst motivācijas trūkumu klasē un radīt tiem labvēlīgu atmosfēru?
Pētnieciskais darbs par skolēnu mācīšanās motīviem balstīts uz latviešu un ārzemju zinātnieku atziņām. Tā mērķis - balstoties uz psiholoģiskajā, pedagoģiskajā un metodiskajā literatūrā sastopamajām teorijām par tēmu, izpētīt dažāda vecuma skolēnu mācīšanās motīvus, izstrādāt un apkopot praktiskus padomus skolotājiem.
Teorētiskās domas un shēmas, kā arī pētījuma dati ļauj ielūkoties mācīšanās motivācijas būtībā, pārliecina, ka motivācija aktivizē, virza un uztur skolēnu interesi par mācībām. Tā atbild uz jautājumu, kā dēļ skolēns labprāt veic vai neveic kādu darbu, izpilda visu perfekti vai rada problēmas sev un apkārtējiem. Pētījums pierāda, ka motīvs ir personības izpausmes formas – darbības sastāvdaļa. …