-
Skolēnu mācīšanās vērtēšana un ar to saistītās problēmas
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 2 | |
Annotation | 3 | |
Saturs | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Skolēnu vērtēšanas sistēmu raksturojums | 7 |
1.1. | Izglītības sistēmu attīstība Latvijas teritorijā 20. gs. | 7 |
1.2. | Latvijas Republikas izglītības sistēmā pastāvošās vērtēšanas sistēmas | 8 |
1.2.1. | Bezatzīmju vērtēšanas sistēma | 8 |
1.2.2. | 10 ballu vērtēšanas sistēmas problēmas mācībās | 8 |
1.2.2.1. | Atzīmju noliedzēji un aizstāvji | 8 |
1.2.2.2. | Atzīme – sociālā stāvokļa rādītājs | 10 |
1.2.3. | Vērtēšanas sistēmas elements „ieskaitīts/neieskaitīts” | 11 |
1.3. | Galvenie kontroles un vērtēšanas trūkumi mūsdienu skolu praksē | 11 |
2. | EKSPERIMENTĀLĀ DAĻA | 13 |
2.1. | Pētījuma organizācija un metožu apraksts | 13 |
2.2. | Pētījuma rezultātu analīze un interpretācija | 14 |
Secinājumi | 24 | |
Izmantotie informācijas avoti | 26 |
No mazām dienām, no tā brīža, kad sevi sākam apzināties, mēs tiekam vērtēti un salīdzināti. To dara vecāki, paši, skolas gados skolotāji, dzīvē mūsu līdzcilvēki un pārējie sabiedrības locekļi. Mūsu panākumus dzīvē nosaka un īsteno mūsu pašu ieguldītais darbs sevis kā personības pilnveidošanā, mūsu zināšanas, prasmes un iemaņas, ko iegūstam skolā. Tāpēc arī sabiedrība no skolas gaida labas un noturīgas zināšanas, prasmes un iemaņas, priekšzīmīgu uzvedību. Visas šīs prasības ir pastiprinātas ar atzīmi, jo tā ir atzīta par spoguli, kas atspoguļo skolēna sasniegumu līmeni.
Latvijas Republikā šobrīd pastāv dažādas vērtējuma sistēmas dažādos vecumu posmos. Pasaulē ir veikti daudz pētījumu un zinātniskās izstrādnes par mācību sasniegumu vērtēšanu. Taču ne tik daudz tiek runāts un rakstīts par to, kādu labumu no šīm vērtēšanas sistēmām iegūst skolēns, kāda attieksme skolēniem ir pret vērtējumu un kā augsts vai zems vērtējums ietekmē skolēna attieksmi pret mācībām.
Autore ir ieinteresēta izpētīt vērtējuma nozīmi skolēnu vidū, jo pati ir skolēns un tāpēc, ka vērtējums viņai ir ļoti svarīgs. Sabiedrībā ir daudz noliedzēju un tik pat daudz piekritēju tagadējai vērtēšanas sistēmai. Vērtēšanas sistēmā atzīme ir arī kā sociālā stāvokļa rādītājs.
Tādēļ autore savā darbā vēlējās izpētīt skolēnu attieksmi pret vērtējumu, kā augstāka vai zemāka atzīme ietekmē skolēna mācību procesu un cik liela ir atzīmes nepieciešamība.
Pētījuma tēma: Skolēnu vērtēšana un ar to saistītās problēmas.
Pētījuma mērķis: Izpētīt skolēnu viedokļus un attieksmi pret vērtējumu, skolēnu mācību rezultātu saistību ar dažādām skolēnu aktivitātēm.
Pētījuma objekts: Rugāju vidusskolas 6. – 12. klases skolēni.
Pētījuma uzdevumi:
1. Pētīt un analizēt zinātnisko un speciālo literatūru par dažādām šobrīd pastāvošajām vērtēšanas sistēmām, attieksmi pret tām, to pozitīvajām un negatīvajām pusēm.
2. Praktiski, veicot skolēnu aptauju pēc mūsu īpaši izveidotas aptauju lapas, noskaidrot skolēnu attieksmi pret dažādiem vērtējumiem, noskaidrot to mācīšanās ieradumus.
3. Izpētīt statistiskās sakarības, kādas pastāv starp skolēnu vidējo vērtējumu un mācību ieradumiem.
4. Veikt iegūto datu analīzi un interpretāciju, saskaņā ar izvirzīto hipotēzi.…
Veiktas aptaujas lai noskaidrotu skolēnu vērtējumu un attieksmi prēt mūsu vērtēšanas sistēmu. Zinātniskais darbs socioloģijā
- Demogrāfiskā problēma
- Demogrāfiskā stāvokļa rādītāji Žīguru pagastā no 1994. līdz 2007.gadam
- Skolēnu mācīšanās vērtēšana un ar to saistītās problēmas
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Bērnu ar uzvedības traucējumiem mācībasvispārizglītojošās skolās. Problēmas un to iespējamie risinājumi
Research Papers for secondary school16
-
Pašnāvības un to mēģinājumu problēmas Latvijā, to pārvarēšana
Research Papers for secondary school32
-
Pilngadīgo skolēnu un studentu politiskās līdzdalības apskats
Research Papers for secondary school24
Evaluated! -
Ilūkstes 1.vidusskolas skolēnu nākotnes profesijas izvēle saistībā ar viņu interesēm un spējām
Research Papers for secondary school34
-
Informācijas uztveres veidi un to ietekme uz jauniešu mācīšanās stiliem
Research Papers for secondary school21