Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:485205
 
Author:
Evaluation:
Published: 06.11.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 12 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.1.  Sociālā stratifikācija    4
1.1.1.  Sociālā nevienlīdzība un sabiedrības stratifikācija    5
1.1.2.  Stratifikācijas teorijas    6
1.2.  Sociālā mobilitāte    9
1.2.1.  Horizontālā mobilitāte    10
1.2.2.  Grupveida un individuālā mobilitāte    11
1.2.3.  Vertikālā mobilitāte    12
1.2.4.  Sociālās mobilitātes lifti    13
1.3.  Socioloģijas teorijas par politikas subjektu interesēm izglītības jomā    15
2.  Pētnieciskā daļa    18
2.1.  Sociālās pirminformācijas iegūšanas metodes un avoti    18
2.1.1.  Aptauja    18
2.1.2.  Pētnieka instrumentācija    18
  Anketu apkopojums    19
  10. klases    19
  12. klases    25
  Secinājumi    30
  Literatūras saraksts    32
Extract

Mūsdienās izglītība ir neatņemama dzīves sastāvdaļa. Bez izglītības cilvēki nevar iegūt augstu sociālo stāvokli, ja nu vienīgi cilvēks nenāk no kādas bagātas ģimenes vai neieprecas tādā. Parasti jau no pašas mazotnes cilvēki tiek vesti dažādās pirmsskolas iestādēs, piemēram, bērnudārzos, un skolās, vēl nesaprazdami, kam tas ir nepieciešams. Cilvēks virzās pa sociālās mobilitātes liftiem jau no pašas bērnības un tikai vēlāk tas saprot, ko viņam dzīvē dod izglītība.
Šī tēma ir ļoti aktuāla gan jauniešu, gan pieaugušo vidū, kuri cenšas iegūt izglītību. Latvijas Republikā pagaidām ir noteikta tikai obligātā pamatskolas jeb 9 klašu izglītība, taču ar to vien nepietiek, lai cilvēks varētu izveidot stabilu dzīvi un nodrošināt sev ekonomisko labklājību. Ar profesionālajās skolās iegūto kvalifikāciju arī nevar ieņemt nekādu augsto sociālo stāvokli sabiedrībā, ja vien šis cilvēks nenāk no bagātas un ietekmīgas ģimenes, no kuras varētu nākotnē pārņemt šīs ģimenes uzņēmumu.
Šajā darbā mēs vēlāmies uzzināt, kādi ir 10. un 12. klašu skolēnu uzskati par izglītības nepieciešamību mūsdienās un viņu attieksmi pret mācībām, cik ilgu laiku tie velta mācībām un salīdzināt datus starp skolniekiem, kuri nāk no dažādiem sociālajiem slāņiem.
Hipotēze: Orientācija uz pozitīvu sociālo mobilitāti ( augsta sociāla statusa sasniegšana) ir vairāk raksturīga vidusslāņa pārstāvjiem.
Darba mērķis: Uzzināt, kādi ir 10. un 12. klašu skolēnu uzskati par izglītības nepieciešamību un noskaidrot faktorus, kas to ietekmē.
Darba uzdevumi:
Noskaidrot, kas ir sociālā stratifikācija
Noskaidrot, kas ir sociālā mobilitāte
Aptaujāt Jelgavas Valsts ģimnāzijas 10. un 12. klašu skolēnus un veikt datu apkopošanu un analīzi.
Pētījuma metode. Lai veiktu sev nepieciešamos pētījumu, izmantojām aptauju, kas ir sociālos pētījumos visbiežāk lietotā pirminformācijas iegūšanas metode un literatūras apskatu.
Pētījuma problēma: uzskati par izglītības nepieciešamību.
Pētījuma priekšmets: Jelgavas Valsts ģimnāzijas 10. un 12. klašu skolēni.
Pārsvarā izmantojām socioloģijas grāmatas krievu valodā, jo grāmatas latviešu valodā par šo, mums nepieciešamo tēmu, ir ļoti maz. Darbs sastāv no 2 daļām: literatūras apskata un pētnieciskās daļas. Darbā ir ietvertas 6 tabulas un 14 diagrammas.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register