-
Skolotāja sadarbībai ar ģimeni nozīmība
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Ģimenes loma bērna audzināšanā | 4 |
1.1. | Ģimenes kā sadarbības partera raksturojums | 6 |
2. | Skolas un ģimenes sadarbības būtība | 7 |
2.1. | Skolas un ģimenes sadarbības mērķi un uzdevumi | 9 |
2.2. | Skolas un ģimenes sadarbības saturs un formas | 11 |
3. | Skolas un ģimenes sadarbības veicināšanas metodika | 13 |
3.1. | Pedagoģiskā personāla darbība skolas un ģimenes sadarbības veicināšanā | 13 |
Secinājumi | 15 | |
Izmantotā literatūra | 16 | |
Pielikumi | 17 |
Secinājumi
1. Ģimene ir tā vide, kurā bērns apgūst cilvēciskās saskarsmes pieredzi un iemācās apmierināt savas cilvēciskās vajadzības. Bērna personības attīstība būs optimāla, ja vecāki būs kompetenti bērna audzināšanas un izglītošanas jautājumos, tādēļ ļoti svarīgi izpētīt ģimenes audzināšanas noteikumus, vecāku attieksmi pret bērniem, mātes un tēva līdzdalību pedagoģiskajā darbībā ģimenē, ar kādām problēmām saskaras bērni un vecāki ģimenē.
2. Mūsdienās tēma ‘Skolas un ģimenes sadarbība’’ kļūst aizvien aktuālāka, jo nekad agrāk nav pievērsta tik liela uzmanība skolas un ģimenes sadarbības pozitīvajai ietekmei uz mācību procesu, skolēna personības attīstību un visa atbildība par produktīvu pedagoģisko procesu vairs negulstas tikai uz pedagogu pleciem.
3. Svarīgi ir apzināties skolas un ģimenes sadarbības kopīgo mērķi - veidot brīvu, atbildīgu, radošu un kulturālu personību. Ja mērķis ir kopīgs, tad sadarbība var norisināties veiksmīgi. Šādas sadarbības rezultātā audzināšanas process kļūst mērķtiecīgāks, tiek nodrošināta prasību vienotība un pēctecība, bez kā nav iespējams pedagoģiskais process.
4. Galvenā saikne starp skolu un ģimeni ir klases audzinātājs, kuram nereti nav speciāls izglītības, ņemot vērā, ka sociālās pedagoģija aktīvi attīstīties sākusi salīdzinoši nesen. Tādēļ skolās pēdējos gados sāk strādāt speciālisti - skolas psihologi un sociālie pedagogi. Kā liecina skolu pieredze, tad neaizstājam sociālais pedagogs ir dabā ar nelabvēlīgām ģimenēm, ko klases audzinātājam daudzo pienākumu dēļ ne vienmēr izdodas pilnībā veikt.
5. Skolotājam jābūt profesionālim un jāspēj stāvēt pāri sadzīviskām ķildām, vecāku augstprātībai, zināšanu trūkumam, personiskai nepatikai pret kādu ģimeni. Klases audzinātājam ir jāatrod ceļš pie katras ģimenes, jānovērtē, kāds audzināšanas stils un metodes valda bērna ģimenē. Jāatceras, ka reālajā dzīvē ideālu ģimeņu nav daudz, vecāki, audzinot bērnus, mēdz kļūdīties, arī skolotāji dažkārt mēdz kļūdīties, tāpēc svarīgi izvērtēt savu rīcību un atklātā sarunā atzīt savas kļūdas. Vecāki vienmēr novērtēs godprātīgu, iejūtīgu un taisnīgu skolotāju.
6. Lai mazinātu skolas un ģimenes sadarbības procesā iespējamās kļūdas un neveiksmes, klašu audzinātājiem īpaši nozīmīgi ir skaidri pārzināt sadarbības veicināšanas iespējamās metodes un paņēmienus, kas ir gan pedagoģiskās kompetences rādītājs, gan vecāku uzticēšanās priekšnosacījums.
…
No pašām pirmajām dienām bērnam apkārt atrodas ģimene. Kādu laiku tā ir viņa pasaule. Tātad ģimene ir tā, kas liek pamatus bērna personības attīstībai. Ģimenē bērns iegūst pirmās prasmes un iemaņas, tur veidojas attieksme pret cilvēkiem, pasaules uzskats, savstarpējās attiecības. Laiks rit un bērnam jāsāk apmeklēt pirmskolas iestādes. Tad bērnam redzesloks paveras arvien lielāks, un lielu lomu bērna dvēselē sāk spēlē pedagogs, kurš šo bērnu audzinās un tālāk ievirzīs lielākā pasaulē – skolā.
- Izglītības iestādes sadarbība ar ģimeni
- Skolotāja sadarbībai ar ģimeni nozīmība
- Skolotāja tālākizglītības psiholoģiskie un pedagoģiskie aspekti
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Izglītības iestādes sadarbība ar ģimeni
Research Papers for university44
Evaluated! -
Skolotāja tālākizglītības psiholoģiskie un pedagoģiskie aspekti
Research Papers for university17
Evaluated! -
Skolotāja analītiskās darbības līmenis kā viens no pedagoģiskās kompetences rādītājiem
Research Papers for university8
-
Ē.Fromma "Mīlestības māksla" un skolotāja profesija
Research Papers for university8
-
Skolotāja personība pirmās brīvvalsts laikā
Research Papers for university10
Evaluated!